دولت: مجلس با حذف ارز ترجیحی موافقت کرد / کمیته ادغام: ارز ترجیحی لغو شد، اما مشروط. یعنی دولت تضمین می کند که کالاهای مصرفی را با قیمت ثابت عرضه می کند

دولت: مجلس با حذف ارز ترجیحی موافقت کرد / کمیته ادغام: ارز ترجیحی لغو شد، اما مشروط.  یعنی دولت تضمین می کند که کالاهای مصرفی را با قیمت ثابت عرضه می کند

در جلسه علنی روز یکشنبه 19 دی ماه، کلیات لایحه بودجه 1401 از سوی نمایندگان به رای گذاشته شد.

نمایندگان با 174 رای موافق لایحه بودجه را تصویب کردند.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز در دفاع از لایحه 1401 و لغو ارز ترجیحی صحبت کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق: ارز ترجیحی لغو می شود اما مشروط

این در حالی است که رحیم زارع، نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 دی) مجلس در آخرین دفاع از لایحه بودجه سال آینده خود گفت: نقدینگی جاری کشور می تواند هر لحظه باشد. وی برای ایجاد طوفان ویرانگر در اقتصاد کشور گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1401 تلاش کرده است حدود 3400 میلیارد تن فولاد از حوزه های مختلف تامین کند تا این میزان نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و این تصمیم برای بار اول ..

وی همچنین از حذف مشروط ارز ترجیحی در لایحه بودجه خبر داد و گفت: نکته حذف مشروط این است که دولت تضمین می کند اقلام پرمصرف را با قیمت قطعی و بدون تغییر به مردم عرضه می کند و نرم افزار آن نیز طراحی شده است. کمیته مشترک.”

این نماینده مجلس افزود: ما با پرداخت یارانه نقدی کور موافق نیستیم و در کمیته مشترک تاکید کرده ایم که یارانه ارز ترجیحی باید هوشمندانه به مردم تحویل شود.

دیدگاهتان را بنویسید