طرح حذف ارز ترجیحی مجلس / قیمت 25 کالای اساسی ثابت می ماند / کارت الکترونیکی به مردم داده می شود

طرح حذف ارز ترجیحی مجلس / قیمت 25 کالای اساسی ثابت می ماند / کارت الکترونیکی به مردم داده می شود

روز جدید : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از افتتاح سامانه زیرساختی برای جبران معیشت مردم با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: بر این اساس قیمت ۲۵ کالای اساسی ثابت است و مردم با صدور کارت الکترونیکی حمایت می شوند. “

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص عزم دولت برای حذف یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 تنی گفت: ارزی باشید. یعنی در حالی که بر اساس فروش نفت و سایر درآمدها، 18.5 میلیارد دلار ارز در سال آینده برای کشور باقی می ماند که حدود 460 تا 500 تریلیون تن خواهد بود. یکی از مسائل جدی مجلس و دولت در این زمینه این است که رسیدن به این موضوع بسیار سخت است اما چاره ای جز اصلاح ارز 4200 تومانی نداریم چرا که اتفاقات بد زیادی در این حوزه افتاده است. .

نیم آبادی گفت: برآورد می شود سه میلیون تن گندم وارداتی با ارز 4200 تنی در مسیر توزیع در کشور به صورت واگرا هزینه شود که نشان می دهد الگوی تخصیص یارانه گندم در این بخش باید ارجح باشد. ارز 4200 تومانی حتی در برخی از کشورهای همسایه تاثیر و تبعات دارد و تورم را در آنجا بالا می برد، زیرا در این کشورها کالاهای یارانه ای زیادی از جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و خرید و فروش می شود.

وی تاکید کرد: پارلمان در مصر قوی است. با حذف یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 جلدی، به هیچ وجه نباید به مردم کشور آسیبی وارد شود و به همین دلیل قصد داریم 25 قلم کالای اساسی را شناسایی و با قیمت روز به مردم بفروشیم. از کوپن ها یا کوپن های الکترونیکی، در صورت گران شدن قیمت ها با حذف یا تعدیل ارز 4200 تومانی، تخفیف های لازم برای این کارت های الکترونیکی اعمال می شود و مردم می توانند با همان قیمت قبلی کالا را خریداری و خریداری کنند. ، این یک روش است چه کسی کمیسیون یکپارچه دارد.

وی افزود: به عنوان مثال اگر قیمت هر کیلوگرم مرغ 30 هزار تن باشد و پس از حذف یا تعدیل ارز 4200 تنی به 60 هزار تن در هر کیلوگرم برسد، دولت به کارت های الکترونیکی می دهد و به مردم سهمیه ویژه مرغ و مردم می دهد. در واقع مرغ را با تخفیف ویژه می خرند و اگر قیمت ها نوسان داشته باشد، این تخفیف ها مانند سایر کالاهای یارانه ای دوباره نوسان می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر آمادگی دولت و مجلس در این زمینه، خاطرنشان کرد: به زودی سامانه زیرساختی ویژه این موضوع افتتاح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید