ارز ترجیحی به جامعه هدف نرسیده است / سرطان ارز ترجیحی باید جراحی شود

ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799943

رضا آریان پور گفت: با گذشت زمان و افزایش فاصله بین ارز آزاد و ارز ترجیحی، سوء استفاده ها آغاز شد و به جای اینکه به کالایی هدفمند تبدیل شود و به دست مصرف کننده واقعی به ویژه قشر ضعیف جامعه برسد، بر اساس رانت و ارتباط بین برخی افراد نزدیک به قدرت تقسیم شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا آریان پور سخنگوی مردم شریف هولستان در گفت و گو با گلستان ما گفت: به عنوان مواد غذایی یارانه ای مواد اولیه دام، دارو و تجهیزات پزشکی؛ توزیع می شود.

وی افزود: شاید در ابتدا هدف گذاری برای توزیع آن خوب بوده است، اما به مرور زمان و افزایش فاصله بین ارز آزاد و ارز ترجیحی، سوء استفاده ها آغاز می شود و به جای تبدیل شدن به کالای هدف، به مصرف کننده واقعی تبدیل می شود. به ویژه اقشار ضعیف جامعه بر اساس رانت و ارتباط بین افراد خاص نزدیک به دولت تقسیم می شدند یا در بازار آزاد فروخته می شدند یا اگر برای ورود خرج می شدند. کالاهایی که با ارز ترجیحی وارد می شد به جای اینکه به دست مصرف کننده واقعی برسد در بازار آزاد فروخته می شد و یا حتی همین کالاها به صورت قاچاق از کشور خارج و به کشورهای همسایه فروخته می شد، مردم ما نمی خواستند کشورمان برنده شود.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس گزارش کمیسیون، تنها در سه سال گذشته 57 میلیارد دلار ارز ترجیحی تخصیص و هزینه شده است، اما مشخص نیست چند درصد به مردم و چند درصد رسیده است. دلالان و جویندگان کار

آریان پور گفت: بنابراین اصلاح سیاست اقتصاد پولی ترجیحی و نحوه رسیدن به مصرف کننده واقعی یعنی. مردم عادی و قطع دست دلالان و جویندگان کار دغدغه اصلی اکثریت نمایندگان مجلس و دولت سیزدهم است.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه تاکید کرد: این موضوع را باید دید که دولت قبل با سیاست ناقص و نظارت ناکافی غده سرطانی به نام ارز ترجیحی تولید کرده که از قضا به یکی از شریان های حیاتی نزدیک است. است، کالاهای اساسی، مواد اولیه برای دام و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی می خواهند این غده را عمل کنند; بدون آسیب رساندن به این شریان حیاتی و خدای ناکرده بیماری که همان جامعه است به ویژه اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه باید آسیب ببیند.

وی در پایان گفت: این کار بسیار سختی است و به نظر می رسد دولت هنوز برنامه قابل اتکایی و تمهیدات لازم برای این عملیات بزرگ را ندارد. در هر صورت دولت جدید که مدعی مبارزه با فساد است، ابتدا باید با نظارت دقیق، ارز ترجیحی را که طی ماه های آینده بین مصرف کنندگان واقعی و اقشار نیازمند جامعه توزیع می شود، پیگیری کند. گام بعدی این است که جامعه را برای پذیرش ابعاد مختلف و پیامدهای واقعی و روانی احتمالی کاهش ارز ترجیحی آماده کنیم و در عین حال راهکارهایی ارائه کنیم که بر اساس آن بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که اقشار ضعیف جامعه آسیبی نبینند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید