حذف ارز ترجیحی دلالان ارز را تعطیل کرد/ هدف دولت حمایت از معیشت، کمک به خانوارهای متوسط ​​و کم درآمد


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836541

ایوب نروژی گفت: حذف ارز ترجیحی منجر به انباشت دلالان ارز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایوب نارویی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: با حذف ارز ترجیحی 4200 تنی اقلامی مانند لامپ مردم، آرد و نان با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: به نظر من چون ارز ترجیحی 4200 جلدی است در اختیار گروه خاصی است و در واقع این افراد از یارانه استفاده می کنند و قشر محروم از این یارانه ای که این افراد استفاده می کنند محروم هستند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: لغو ارز ترجیحی و یارانه های ارائه شده از سوی دولت به اقشار ضعیف جامعه باعث بهبود شرایط اقشار نیازمند جامعه و کاهش فاصله طبقاتی می شود.

وی تاکید کرد: اینکه می گویند فقرا فقیرتر می شوند اشتباه است زیرا هدف دولت از اجرای این طرح حمایتی معیشتی کمک به خانواده های متوسط ​​و کم درآمد است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دست کسانی که به نوعی در ارز ترجیحی 4200 یا در سهمیه آرد هستند مانند مافیا قطع شود و مشمولان یارانه مشمول طرح شوند. “

نروژ گفت: لغو ارز ترجیحی 4200 تنی باعث افزایش توده مردم می شود، زیرا هدف دولت در طرح حمایت معیشتی کمک به خانواده هایی است که تحت فشار برای امرار معاش تحت تحریم های اقتصادی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید