جویندگان اجاره; برنده اصلی ارز ترجیحی/ موفقیت جراحی اقتصادی با اتحاد دولت و مردم امکان پذیر است


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838503

امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه گفت:

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: تعلل دولت قبل در اصلاح و به روز رسانی طرح ارز ترجیحی پیامدهای منفی بسیاری از جمله افزایش بی عدالتی، شکاف طبقاتی، میانجی گری و تجارت، قاچاق کالا و ارز، انباشت را در پی داشته است. ، پشیمانی و طمع المال باعث کاهش ذخایر ارزی و تورم شدید در کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مردهنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان مصلی با استناد به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: به همه آحاد جامعه کمک می کند.

امام جمعه سمنان تاکید کرد: طرح ارز ترجیحی از ابتدا با تحقیقات ناقص و ناکافی شکل گرفت و از سوی دیگر ضعف در فاز اجرایی طرح و تاخیر در اصلاح و به روز رسانی طرح ارز ترجیحی منجر به منفی شدن بسیاری شد. تبعات افزایش بی عدالتی تقسیم طبقاتی، میانجی گری و احتکار، قاچاق کالا و ارز، انباشت طمع خاص، حیف و میل بیت المال باعث کاهش ذخایر ارزی و تورم شدید در کشور می شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی از سال 97 تا 99 حدود 92 میلیارد دلار برای ارز ترجیحی و نیم هزینه شده است که متأسفانه شاهد بودیم که 70 درصد از این مبلغ رفت. به جامعه هدف. هیچ مردمی وارد نشدند و عده ای برنده اصلی این ارز شدند. آنها رانت خوار و دلالان بودند.

وی ادامه داد: دولت فعلی پس از بررسی و استفاده از نظر کارشناسان به این نتیجه رسیده است که برای رفع موانع رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ابتدا ارز ترجیحی را حذف و سپس سایر موانع را از سر راه بردارند. اقتصاد مقاومتی «حرکت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تشریح عوامل و موانع اجرای اصلاح ارز ترجیحی بیان کرد: دولت جدید نیز مانند دولت قبل به دنبال ترفندی برای جمع آوری آرا برای دوره آینده نیست و خود رئیس جمهور نیز تلاش می کند. برای اصلاح اثرات مخرب ارز ترجیحی. البته استکبار جهانی و دشمنان انقلاب خواهان کار زیربنایی در کشور نیستند. همچنین کسانی که از ارز ترجیحی به درستی استفاده نکرده و در صدد اسراف بیت المال هستند. آنها مخالف اصلاح وضعیت ارز ترجیحی هستند.

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به غربی ها و افرادی که در دولت قبل جز سکوت و حمایت کاری نکردند، گفت: به رئیس جمهور استعفا دهد. “

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری نقش مردم در حمایت از دولت، خاطرنشان کرد: مردم در عرصه هایی مانند پیروزی انقلاب، دفاع مقدس یا تاج که کشور نیازمند کمک بود. مثل همیشه از کشور حمایت کنید و انقلاب هایی بوده است. همه موظفند با توضیح اوضاع محله و آشنایان به حل مشکل کمک کنند.

وی افزود: خوشبختانه با گزارشاتی که مدیرکل جهاد کشاورزی ارائه کرد؛ استان در تمام ایام سال دارای انبار خوبی برای اقلام اساسی است و مردم محترم روستاها نگران تهیه کالاهای اساسی نباشند و از جمع آوری در فروشگاه ها خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اهمیت سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به ایران خاطرنشان کرد: این سفر نقطه عطفی در روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بود. رسانه های خارجی علاوه بر برکات اقتصادی و سیاسی سفر رئیس جمهور سوریه به ایران، پیام مهم اتحاد قوی ایرانی و سوری را به سایر کشورها اعتراف کرده اند.

وی با اشاره به روز نکبت به عنوان روزی که رژیم صهیونیستی به همراه انگلیس و آمریکا در سال 1948 اعلام موجودیت کردند، گفت: باش.

در پایان امام جمعه سمنان ضمن اعلام برنامه نکوداشت آیت الله شاهچراگی گفت: شایسته است از زحمات بی شمار ایشان برای ولایت تجلیل شود.

انتهای خبر/ ز

دیدگاهتان را بنویسید