حمایت مستقیم دولتی از مصرف کنندگان با اجرای عدالت / توقف قطار مفاسد اقتصادی با حذف ارز ترجیحی


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839190

گزارش نقش دانش بنیان در خودکفایی اقتصادی.

تغییر سیاست حمایتی دولت از حمایت از مصرف کننده به جای تخصیص فساد ارز ترجیحی به کالاها، یکی از اهداف مهم برنامه فعلی دولت است که شرکت های دانش بنیان می توانند در آن نقش بیشتری داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، در ده سال گذشته موضوع تولید مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و ایشان از آن سالها به عنوان فرصتی برای بسیج ملی برای افزایش تولید ملی و به ارمغان آوردن قدرت اقتصادی برای ملت ایران یاد کردند. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری امسال به نوعی موضوع تولید و اشتغال زایی از طریق شرکت های دانش بنیان را به عنوان شعار سال مطرح کردند.
وی با بیان اینکه امروزه دنیا تمایل به استفاده از شرکت های دانش بنیان دارد، گفت: این شرکت ها محصولات خود را بر اساس دانش جدید و روز طراحی می کنند و شرکت های دانش بنیان زیادی در کشور وجود دارند که علاوه بر رفع نیازهای داخلی، محصولات خود را صادر می کنند. آنها در خارج از کشور هستند.
دستگاه های اجرایی متولی تولیدات کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و غیره کشور باید وظایف جدیدی را تعریف کنند تا بتوانند در سال جدید در تولید وظایف دانش بنیان و اشتغال زا به دستور مقام معظم رهبری به درستی عمل کنند. . .
در سال های اخیر مدیریت با حمایت از تولید در کشور منجر به تشکیل شرکت های دانش بنیان شد و با حمایت معنوی و مادی این شرکت ها آنها را با اطمینان در سال جدید به عرصه ملی و جهانی رساند.

اقتصاد دانش بنیان جهش بزرگی در اقتصاد ایران خواهد داشت
به همین دلیل حجت الاسلام محمد ملک زاده از اعضای انجمن تحقیقات سیاسی حوزه علمیه کوم در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری یکی از مهمترین مطالبات خود را بر تقویت تولید و اشتغال ملی و افزایش شرکت های دانش بنیان مطرح کرده اند.
حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به راهکارهای دستیابی به این هدف گفت: از نظر کارشناسان اقتصاد دانش بنیان عامل اصلاحات و رشد اقتصادی در کشور است و در شرایط فعلی می تواند جهش بزرگی در اقتصاد ایران ایجاد کند. به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به ویژه در جلسات نخبگان، پژوهشگران و دانشگاهیان بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید می کنند که «برای رشد و اصلاح امور اقتصادی کشور باید قاطعانه به سمت دانش حرکت کرد. – اقتصاد مبتنی بر.
یکی از اعضای انجمن تحقیقات سیاسی حوزه علمیه کوم گفت: تجربه نشان داده است که شرکت های دانش بنیان در هر حوزه ای که فعال بوده اند، رشد و توسعه کشور را در این زمینه تضمین کرده اند. امسال تمرکز رهبر عالی بر تقویت آن دسته از شرکت های کشاورزی است که تاکنون کمتر مورد توجه مقامات قرار گرفته اند. وی گفت: متاسفانه بخش کشاورزی کمی از حوزه صنایع دانش بنیان و خدمات و امثال آن فاصله دارد. اگر شرکت‌های دانش‌بنیان را در کشاورزی افزایش دهیم و دانش را در حوزه کشاورزی به کار ببریم، می‌توانیم از آن نهایت استفاده را ببریم، بهره‌وری خود را افزایش دهیم…».
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تولید که به درستی مقام معظم رهبری آن را کلید حل معضل اقتصادی امروز جامعه ما خواندند، شعار سال جدید «تولید دانش بنیان به جهش» ضروری است. یک برنامه فوری در اقتصاد کشور. دستگاه های مختلف باید کار کنند و تمام ظرفیت کشور در حوزه آموزش و پژوهش، صنایع اقتصادی، صنعت کشاورزی و سایر بخش ها با رویکرد دانش بنیان به تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان راه اندازی شود. تمرکز دولت خدمتگزار بر این امر قطعاً تأثیر بسزایی در خنثی سازی تحریم های سرکوبگرانه خواهد داشت. زیرا محور اصلی تولید دانش بنیان علم و دانش است که هرگز نمی توان آن را تحریم کرد.

82b85758 4b85 4af2 9c18 7b28b332aeee خبر خاکستری

تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال، سه بعد تحول آفرین اقتصاد
این در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی گفت: معمولا در فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان شده است که ثبت سنوات بر اساس تحقیقات میدانی و مشورت با کارشناسان انجام می شود، بنابراین آنچه نیاز است ساماندهی شود و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد. ، در عرصه عمل و کار در سطح وسیع به مرحله ظهور برسند تا شناخت معظم له از نیازها و مشکلات اساسی کشور عامل اصلی نامزدی سنوات باشد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند. اقتصاد مقاومتی نظریه ای کل نگر است که پویایی، قدرت و استقلال اقتصاد را تعیین می کند، بنابراین نیاز به اقتصاد مقاومتی، پویایی و تناسب آن نه تنها رقابتی است، بلکه در انحصار بخش های حیاتی اقتصاد، دانش و اشتغال زایی است. می تواند راه را برای توسعه اقتصادی مناسب هموار کند.

اقتصاد کشور در داخل کشور رونق دارد
نگاه به غرب در دولت قبل و ربط دادن مشکلات اقتصادی کشور به نتیجه مذاکرات هسته‌ای آسیب‌های فراوانی به همراه داشته و تهدیدها و فشارها را بر ملت ایران افزایش داده است. در حالی که اگر به جای انتظار بیهوده برای رفع تحریم ها، بر تقویت اقتصاد ملی و تولید ملی و رشد شرکت های دانش بنیان تمرکز می کردند، امروز مردم ایران کمتر تحت فشار تحریم ها قرار خواهند گرفت.
در برخی از دولت های گذشته توجه به توسعه اقتصادی به سبک غربی نه تنها از فشار اقتصادی بر ملت ایران کاسته نشده، بلکه فاصله طبقاتی و شکاف های اجتماعی را افزایش داده است. بزرگ‌ترین قربانیان این وضعیت، گروه‌های آسیب‌پذیر و مسلط هستند که در همه سختی‌ها و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران تحریم‌های اقتصادی، در کنار نظام و انقلاب مانده‌اند.
بنابراین الگوی رشد و توسعه اقتصادی مطلوب نظام اسلامی، رشد اقتصادی همراه با عدالت است، نه غفلت از عدالت در توسعه اقتصادی مورد نظر ما. امروز دولت برای برقراری عدالت اقتصادی دست به جراحی اقتصادی می زند تا دستانی را در پشت صحنه که مانند زالو حقوق بشر را می خورند قطع کند.

7a05a16e 3d5a 4ff7 9ad0 ee840ea9d929 خبر خاکستری

خاتمی: دولت در حال انجام عمل جراحی اقتصادی است
آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اجرای طرح جدید دولت برای عدالت بیشتر گفت: دولت در حال انجام عملیات است؛ دولت در حال انجام عملیات است. عملیاتی که همه کارشناسان می گویند باید انجام شود، چه به رئیس جمهور رأی بدهند و چه ندهند. اگرچه در مورد کیفیت آن اختلاف نظر وجود دارد، اما عموماً اختلاف نظر وجود ندارد. آنچه دولت می خواهد انجام دهد کاهش جدی شکاف طبقاتی، افزایش قدرت خرید هفت دهک جامعه، تحقق عدالت اقتصادی، واگذاری امور مردم به مردم و مبارزه با فساد منشأ اصلی آن است.
خاتمی با بیان اینکه این عمل جراحی بوده است، افزود: جراحی دردناک است اما در نهایت برای نجات بیمار است. کارشناسان ما می گویند این بیمار را باید نجات داد اما دولت باید بداند سرمایه انقلاب محرومان و مستضعفان هستند. کسانی که تا آخر انقلاب ایستادند محروم هستند. طوری برنامه ریزی شوند که آسیب نبینند. معدود اقلام جنسی که دولت وعده داده انشاءالله افزایش قیمت نخواهد داشت نان و دارو و بنزین است. پرداخت یارانه دو ماهه نکته مهمی است. برای اینکه مردم به آنها ایمان بیاورند، دولت بندگان رنج آنها را می بیند.
امام جمعه موقت تهران گفت: در این شرایط باید به دولت کمک کرد. این رهبری روشن است. مطیعان ولایت باید عبارت صریح آقا را بشنوند که فرمودند: همه اعم از نیروها و ارگان ها و افراد مختلف باید انشاءالله دولت را در رسیدن به این نتایج یاری کنند. البته این به معنای انتقاد نکردن نیست. برعکس معتقدیم نقد سازنده برای حمایت از دولت است. اینکه کارشناسان محترم بنشینند و نادرست نقد کنند یعنی خوب دیدن و بد دیدن. اگر راه حلی دارند پیشنهاد بدهند و اگر ندارند خرابش نکن.

دولت باید با اجرای دقیق این سیاست از امنیت غذایی محرومان حمایت کند.
همچنین در این زمینه محمدجواد توکلی کارشناس اقتصادی با خبر نگار گفتگو کرد فردا پدرخوانده وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و لزوم کمک به دولت برای عبور از این مرحله سخت، گفت: ارز 4200 تومانی از ابتدا ناقص متولد شد، دولت نباید اجازه می داد بازار آزاد از آن مسیر منحرف شود که نشد. و در حال حاضر شاهد مشکلاتی از قبیل قاچاق و امثال آن هستیم.
وی ادامه داد: اکنون دولت فعلی باید تاوان سیاست های غلط اتخاذ شده در دولت قبل از سال 1397 را بپردازد و امیدواریم پس از آن دولت بتواند وضعیت اقتصادی کشور را تثبیت کند و تورم را مهار کند و از همه مهمتر بتواند. برای چرخاندن چرخ. «تولید محلی را سریعتر حرکت دهید.
استادیار اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: به هر حال دولت تصمیم به اجرای این سیاست دارد و می خواهد قیمت اقلامی مانند آرد و روغن و غیره را تعدیل کند در حالی که این گونه است. ، ما باید کمک کنیم. این سیاست باید با کمترین فشار بر طبقات ضعیف اجرا شود. یارانه ها باید هوشمندانه باشد و امنیت غذایی محرومان را حفظ کند.
وی افزود: مهمتر از همه این است که دولت سیاست مشخصی برای کنترل قیمت ارز آزاد دارد وگرنه در سال آینده باز هم در مورد اختلاف قیمت این بار بین 23 هزار تن با ارز آزاد صحبت خواهیم کرد که اکنون حدودا 5 هزار تن.»
توکلی افزود: یکی از اشتباهات ما در دهه های اخیر ادامه دادن یارانه به واردات محصولاتی مانند دانه های روغنی، مواد اولیه دامی و دارو بوده است. این نه تنها نیاز ما به دلار را افزایش داد، بلکه مانع تولید داخلی شد و امنیت را شکننده کرد. غذا و دارو
وی گفت: در شرایط فعلی بهترین گزینه پرداخت یارانه به تولیدکنندگان این اقلام با اولویت شرکت های دانش بنیان برای افزایش ظرفیت تولید داخلی است. از این طریق می‌توانیم انقلابی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

این سیاست امروز اجرا می شود اما بهتر است دولت قبل از شروع اجرای این سیاست توضیحات بیشتری به مردم بدهد تا مردم با اطمینان و اطمینان بیشتر به دولت کمک کنند. به هر حال اجرای این سیاست آغاز شده است و طبق دستور رهبر معظم انقلاب همه باید دولت را در اجرای این سیاست یاری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید