34 درصد از مصرف کنندگان آب در خراسان شمالی مصرف کنندگان بزرگ و ضعیف هستند


ساعت: 13:59
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885583

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آبفای خراسان شمالی:

محمدرضا شیردل با بیان اینکه 34 درصد از مشترکان آب شرب شهری و روستایی خراسان شمالی بیش از مدل تعیین شده 15 مترمکعب در ماه مصرف می کنند، گفت: این مشترکان 60 درصد آب شرب مصرفی را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا شیردل معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آبفای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک اظهار داشت: در استان خراسان شمالی 4.5 درصد از مشترکین شهری بدشکر هستند و بیش از دو برابر نمونه مصرف می کنند. مصرف که 15 متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه مشترکان سوءمصرف ماهانه بیش از 30 متر مکعب آب مصرف می کنند، ادامه داد: 32 درصد مشترکان شهری بیش از حد مجاز مصرف می کنند که 66 درصد کل آب مصرفی را به خود اختصاص می دهد.

شیردل با اشاره به اینکه 9.5 درصد از مشترکان روستایی مصرف کننده ضعیف هستند افزود: بنابراین در مجموع 41 درصد از مشترکان روستایی بیش از مدل مصرف می کنند و میزان مصرف آب برای آنها 69 درصد کل آب روستایی است.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که در مجموع مشترکین شهری و روستایی 34 درصد بیشتر از مدل تعیین شده مصرف می کنند و 60 درصد آب مصرفی را به خود اختصاص می دهند.

این مسئول بیان کرد: در استان خراسان شمالی 364 هزار مخزن آب، 120 هزار سهم روستایی و 144 هزار سهم شهری وجود دارد.

شیردل ادامه داد: بیشتر مصرف کنندگان آب در این استان روستایی هستند زیرا از آب شرب برای آبیاری دام های خود و همچنین برای آبیاری باغات خود که اغلب در سطح وسیعی هستند استفاده می کنند.

وی گفت: مشترکان تحت پوشش کمیسیون امداد و بهزیستی در صورتی که مصرف آنها به پنج متر مکعب برسد، آب آنها رایگان محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید