عدم افزایش تعرفه برای مشترکان کم مصرف خانگی و افزایش تدریجی قیمت آب برای مصرف کنندگان پرمصرف


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823191

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یوژن خراسان مطرح کرد؛

امامی از عدم افزایش تعرفه مشترکان کم مصرف خانگی و افزایش تدریجی قیمت آب برای مصرف کنندگان پرمصرف خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، حسین امامی مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی از عدم افزایش تعرفه مشترکان کم مصرف خانگی و افزایش تدریجی قیمت آب برای مصرف کنندگان پرمصرف خبر داد.

وی افزود: تعرفه آب برای مشترکان بالارده از اواخر اسفند ماه سال 1400 افزایش یافته که بر اساس آن الگوی مصرف مشترکان خانگی 15 مترمکعب در ماه و تعرفه آب مصرفی بالاتر از این میزان تعیین شده است. به تدریج (نسبت به مازاد) محاسبه می شود.

مدیرعامل آب خراسان جنوبی همچنین از ادامه طرح آب رایگان برای مشترکان کم مصرف تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و افزایش تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف بالای 15 مترمکعب خبر داد. متر آب در ماه

عیامی تاکید کرد: مشترکین خانگی که از مدل مصرف ماهیانه 15 متر مکعب پیروی کنند مشمول هیچ گونه افزایش نرخ مصرف آب در حساب خود نخواهند شد.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی های پی در پی و تاثیر منفی آن بر کمیت و کیفیت سفره های آب زیرزمینی به عنوان مهمترین منبع تامین آب استان پس از کاهش بارندگی، از مشترکان خواست: اصول مدیریت آب تابستان را بدون فکر سپری کنند. تنش آبی، به ویژه در مناطق روستایی، برای حفظ یک منبع آب پایدار.

مدیرعامل آب و فاضلاب یوژن خراسان گفت: همکاران آب و فاضلاب به صورت 24 ساعته برای تثبیت آب در شبکه های شهری و روستایی تلاش می کنند و در این راستا مشترکان گران قیمت باید نکاتی را در مصرف آب صرفه جویی کنند که ساده اما بسیار مهم به نظر می رسد. از جمله عدم آبیاری مناطق سبز با آب آشامیدنی، عدم استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب و بهداشتی اعم از شستشو، درب منازل، مغازه ها و خودروها و گزارش هرگونه انفجار و رویداد در سطح شهر و سطح روستا به سامانه. 122 یکی از این موارد برای جلوگیری از هدررفت آب است.

امامی در ادامه به وضعیت مشترکان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: تعداد مشترکان آب استان 357 هزار و 500 مشترک است که از این تعداد 270 هزار مشترک داخلی و مابقی برای مصارف صنعتی، تجاری و غیره است.

وی مصرف سالانه آب شرب استان برای مصارف خانگی را 43 میلیون و 188 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: برآورد می شود حدود 65 درصد از مشترکان آب کشور کم مصرف باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه 32 درصد از مشترکان آب کشور تا 2 برابر استاندارد آب مصرف می کنند، افزود: 3 درصد از مشترکان آب خانگی بیش از 2 برابر مدل تعیین شده آب مصرف می کنند. جزو مشترکین مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

امامی افزود: در حال حاضر تعداد انشعابات آب در استان 353 هزار و 500 سرشاخه و در حوزه فاضلاب نیز 71 هزار و 57 انشعاب داریم.

لازم به ذکر است سامانه آبفای 122 خراسان جنوبی آماده دریافت گزارشات شبانه روزی مرتبط با حوادث آب، شکایات مشتریان، انتقادات و پیشنهادات مشترکین در تمامی نقاط شهری و روستایی استان می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید