25 درصد از مشترکان خانگی و تجاری خراسان شمالی پرمصرف هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود کاظمی، معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق خراسان شمالی به عصرترک گفت: افزایش دما و افزایش مصرف برق منجر به عدم تعادل بین تولید و مصرف در شبکه سراسری برق می شود.

کاظمی گفت: هیات وزیران برای جلوگیری از قطعی برق در کشور تکالیفی را برای شرکت های توزیع برق استان ها و مشترکان برق کشور تعریف و مشخص کرده است که در چهارم اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران کلیه احکام صادره از سوی مرکز ملی دیسپاچینگ برای شرکت های توزیع برق استان ها و همچنین مشترکان به منظور جلوگیری از قطعی برق الزامی است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل ابلاغی، دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و موسسات عمومی غیردولتی موظفند در ماه های گرم در ساعات کاری کار کنند. در سال جاری باید مصرف خود را تا 30 درصد در سال گذشته کاهش دهند.

وی افزود: این موسسات موظفند در ساعات غیر کاری همان روز مصرف برق فعلی را تا 60 درصد کاهش دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: این نهادها باید با خاموش کردن روشنایی غیرضروری و مدیریت مصرف در عملکرد سیستم های سرمایشی، مصرف برق روزانه ساختمان های اداری خود را کاهش دهند.

وی همچنین گفت: برای سایت های کوچک صنعتی مستقر در شهرها و نواحی صنعتی و همچنین خارج از شهرها و نواحی صنعتی سهمیه مصرف برق در ساعات پیک تعیین و ابلاغ شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: مقرر شده است که تمامی شهرهای صنعتی استان هر روز هفته از ساعت 11 تا 23 دارای محدودیت بار باشند.

وی افزود: برای اماکن صنعتی خارج از شهرهای صنعتی مقرر شد هر روز از ساعت 12 تا 17 محدودیت 30 درصدی بر بار مصرف اعمال شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: تعهداتی برای مدیریت مصرف برق صنایع سنگین نیز از سوی شرکت های برق منطقه ای ابلاغ شده است.

وی همچنین به مشترکان حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای این مشترکان مصوب شده است که کنتور برق چاه های کشاورزی را همه روزه از ساعت 12 تا 17 متوقف کنند.

نماینده معاونت فروش و خدمات مشترکین خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به تجهیز چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند برق، این کنتورها در زمان مشخص شده به صورت متمرکز و اتوماتیک قطع می شوند.

وی همچنین به مشترکان خانگی و تجاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در روزهای گرم پیک مصرف برق از ساعت 12 تا 17 است، لذا تاکید می شود که این دسته از مشترکان حتما در این ساعات از نور روز و دمای کولر گازی استفاده کنند. گاز را روی 25 درجه تنظیم کنید و کولر آبی را کاهش دهید.

کاظمی همچنین به واحدهای پرندگان و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع فعالیت تولیدی این واحدها، داشتن برق در مدار این مشترکان بسیار حائز اهمیت است، بنابراین این دسته از مشترکان حوزه کشاورزی در اولویت قرار دارند. محدودیت یا قطع برق.

وی افزود: البته این مشترکین باید به مولد برق (دیزل ژنراتور) اختصاصی خود مجهز شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز بیان کرد: همچنین باید به نرم افزار برق اینجانب در زمینه اطلاع رسانی کاربردهای برق مجهز شوند تا در صورت قطعی برق اقدامات به موقع و لازم انجام شود. برای واحدهای تولیدی خود انجام دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره بسته های تشویقی برای همراهی و کمک به مشترکان با دستورالعمل های اعلام شده برای کاهش بار مصرف از شبکه سراسری در ماه های گرم سال گفت: میزان مصرف آنها با نرخ یارانه محاسبه می شود. در این صورت مازاد بر مدل مصرف آنها بر اساس جدول اعلام شده به صورت مرحله ای محاسبه می شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: الگوی مصرف برای بخش خانگی در روزهای گرم سال از خرداد تا شهریور برای مناطق عادی از جمله خراسان شمالی 300 کیلووات ساعت است.

وی افزود: در بخش کشاورزی تعرفه مصرف برق برای 19 ساعت کارکرد چاه های هوشمند کشاورزی رایگان در نظر گرفته شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: به طور کلی برای تمامی مشترکین شرکت کننده در برنامه های پاسخگویی بار، پاداش تعاون محاسبه و پرداخت می شود.

وی در ادامه با بیان اجرای مصوبات هیات وزیران در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه کارگروه مدیریت مصرف و مصرف برق استان تشکیل شد، با موافقت استاندار خراسان شمالی، این استان اقدام خواهد کرد. ساعت شش و نیم صبح تا سیزده و 30 دقیقه بعد از ظهر تغییر می کند تا بار در روز در اوج مصرف برق مدیریت شود.

کاظمی افزود: میزان مصرف برق دستگاه های اجرایی علاوه بر رصد و پایش از طریق مرکز تفاهم شرکت برق، به صورت میدانی نیز کنترل می شود.

وی در خاتمه درباره سهم مشترکان برق در استان گفت: از کل برق مصرفی استان، سهم مصرف در بخش کشاورزی 26 درصد، سهم مصرف در بخش صنعت 18 درصد و سهم مصرف برق در استان است. سهم مصرف داخلی و تجاری 46 درصد است.

نماینده معاونت فروش و خدمات مشترکین خراسان شمالی گفت: سال گذشته با اجرای مدیریت برق در ماه های گرم سال تعدادی از مشترکان خانگی و تجاری استان مصرف خود را از پرمصرف به کم مصرف و خوب تغییر دادند. .

کاظمی اذعان داشت: با این حال همچنان بیش از 25 درصد مشترکان خانگی و تجاری استان بیش از مدل مصرفی برق مصرف می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید