حذف یارانه مشترکان پرمصرف برق از سال آینده

ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785092

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: دولت برای حذف یارانه مشترکان بالارده برنامه ای را در دستور کار دارد که پیش بینی می کنیم از سال آینده وارد فاز اجرایی شود و تمرکز ما بیشتر بر فصل گرما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن متولی زاده امروز در حاشیه آغاز به کار برنامه ملی بهینه سازی و تعمیر شبکه های توزیع برق در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا درباره زمان لغو یارانه مشترکان پرمصرف برق گفت: بیش از 85 مورد درصد مشترکان از الگوی مصرف پیروی می کنند و تعداد مشترکین محدود کسانی هستند که الگوی مصرف بالایی دارند و تعداد بسیار محدودی هستند که بیش از دو برابر الگوی مصرف مصرف می کنند. آخرین سیاست‌های وزارت نیرو اتخاذ تدابیری برای این دسته از مشترکان است.

وی افزود: بر اساس آخرین تصمیمات یارانه انرژی به مشترکان پرمصرف تعلق نمی گیرد و قبل از اجرا این موضوع را اعلام خواهیم کرد اما پیش بینی ما این است که این طرح از سال آینده اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال ایسنا درباره بزرگترین قبض صادر شده تاکنون گفت: بهتر است از این منظر به موضوع نگاه کنیم که از 30 میلیون مشترک، 25 میلیون مشترک به طور متوسط ​​کمتر از 30 هزار تومان پرداخت می کنند و تمرکز ما بر این است. مدیریت و کنترل مشترکین پرمصرف

به گفته متولی زاده، اگر 15 درصد از مشترکانی که بیش از حد استاندارد مصرف می کنند و مصرف انرژی آنها معادل 85 درصد باقی مانده باشد، مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، هیچ وقفه ای در کشور ایجاد نمی شود.

وی گفت: اولویت اصلی ما در صنعت برق استفاده از گاز طبیعی است. با توجه به گرانی سوخت مایع برای نیروگاه ها، وزارت نیرو تمایلی به استفاده از این نوع سوخت ندارد.

متولی زاده، استخراج و تجارت در این خصوص گفت: در این راستا تلاش می کنیم سیاست هایی را برای کاهش مصرف گاز و تقاضای مردم از سوی مردم برای صرفه جویی در مصرف سوخت اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در دولت سیزدهم هماهنگی بسیار خوبی بین وزارتخانه ها وجود دارد و امیدواریم مردم از این هماهنگی بهره ببرند، گفت:

وی با اشاره به طرح بهینه سازی و تعمیر شبکه های توزیع برق گفت: با این کار روزانه 1.5 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود و معتقدیم اقدامات اصلاحی می تواند هزینه های کشور را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص مصرف نفت کوره و گازوئیل در نیروگاه ها گفت: با توجه به خنک شدن هوا به 100 میلیون لیتر، مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها افزایش یافته است.

متولی زاده گفت: در حال حاضر با محدودیتی در ظرفیت نیروگاه مواجه نیستیم.

وی در پاسخ به این سوال که میزان درآمد صنعت برق در ازای اصلاح تعرفه ها چقدر است، گفت: تمرکز صنعت برق بر اصلاح مصرف است نه درآمد، بنابراین از نظر درآمدی به این موضوع توجه نمی شود و با توجه به اینکه سال اول اینگونه است، قطعاً آثار آن در دوره های بعدی نمایان خواهد شد، اما در حال حاضر تعداد مشترکان پرمصرف کشور رو به کاهش است.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر در ایران، ما بیشترین یارانه انرژی را خرج می کنیم که یکی از موضوعات آن ارزان بودن انرژی در کشور است و خوشبختانه هماهنگی بین وزارتخانه ها می تواند باعث کاهش مصرف انرژی در کشور شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید