هدف از روش جدید محاسبه تعرفه برق ترویج کم مصرف و حذف یارانه پرمصرف است.

ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797957

وزیر نیرو گفت: هدف از آیین نامه جدید نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان، مدیریت مصرف بهینه برق، تشویق مشترکان کم مصرف و حذف یارانه پرمصرف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان امروز در حاشیه بازدید از پروژه های آب و برق جنوب شرق و شرق استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب آیین نامه نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان برای اعمال بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه 1400: بخش عمده ای از رفاه جامعه ما الگوی مصرف است و تلاش می کنیم با کاهش مصرف، کسانی را که از الگوی تعریف شده مصرف برق استفاده می کنند تشویق کنیم.

وزیر نیرو گفت: البته این مشوق کاملا موثر است، بنابراین در فصول گرم سال پیش بینی می شود که این اقوام از طریق صرفه جویی پاداشی معادل هزینه خرید تضمینی برق دریافت کنند.

وی همچنین گفت: در این آیین نامه به دنبال این هستیم که تعداد کمی از افرادی که مصرف آنها بالاتر از مدل مصرفی است، مصرف خود را در حد مدل تنظیم کنند و اگر به هر دلیل علاقه ای به کاهش مصرف ندارند، مصرف برق آنها را به صورت غیرفرعی محاسبه کنید که این اقدام باعث کاهش مصرف برق اقشار پرمصرف جامعه و تامین انرژی و مصرف برق در تمام فصول سال برای تمامی اقشار می شود.

وزیر نیرو ساخت و افتتاح پست 230 کیلوولت عباس آباد را یکی از نیازهای منطقه اعلام کرد و گفت: احداث این پست در واقع یکی از نیازهای شهرستان است که شاهد توسعه صنعت هستیم.

وی با اشاره به اجرای خط دوم انتقال فاضلاب به دشت ورامین و پاکدستی خاطرنشان کرد: خط دوم انتقال فاضلاب و کشاورزی تاکنون حدود 60 درصد است که تصمیمات لازم برای تسریع در پروژه اتخاذ خواهد شد و در تلاش هستیم تا در کمتر از یک سال به بهره برداری می رسد و با تکمیل این خط میزان آب موجود سه برابر می شود.

محرابیان در خصوص وضعیت تصفیه خانه در شهرهای کرچک و پاکدشت گفت: برای ساخت و توسعه پروژه های تصفیه خانه باید با اعطای وام بهتر، سریعتر اجرا شود.

اولویت دادن به اتمام پروژه های نیمه تمام

وزیر نیرو همچنین در بازدید از پروژه های جاری آب و فاضلاب تهران در منطقه جنوب شرق استان با اشاره به سیاست دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بر تلاش ها و اولویت های وزارت نیرو در تکمیل آن تاکید کرد. این پروژه ها

به گزارش وزارت نیرو، در این بازدید محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گزارشی از پیشرفت پروژه های فاضلاب استان تهران ارائه کرد و گفت: زمینه بازیافت آب را فراهم کنید.

وی افزود: طراحی شبکه فاضلاب قرچک حدود 320 کیلومتر است که در فاز اول 120 کیلومتر آن با وام 120 میلیارد تنی از منابع برای اجرا و مجوزهای دریافتی ماده 56 مناقصه تصفیه خانه با ابقای ظرفیت 36 هزار و 500 متر مکعب در پایان سال عملیات اجرایی آغاز می شود.

بختیاری از برآورد اولیه 400 میلیارد تن تصفیه خانه فاضلاب قرچک خبر داد و افزود: برای تامین اعتبار برای احداث تصفیه خانه فاضلاب مشکلاتی وجود دارد و باید از فرصت سرمایه گذاران، منابع داخلی و دولت برای تامین این هزینه ها استفاده شود. “

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنایع و شهرک های صنعتی متعددی در شهرهای جنوب شرق تهران از جمله پاکدشت، ورامین، پیشوا و کرچک قرار دارند و برای توجیه اجرای تصفیه خانه، این صنایع باید بر استفاده از فاضلاب متمرکز شوند. .

رئیس آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت از آب سد ماملو استفاده می کند بنابراین نمی توان از ظرفیت این منطقه برای احداث تصفیه خانه استفاده کرد و شهرک صنعتی قرچک نیز 50 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد و در سال 98 که با توجه به تامین آب لازم، عملاً بحث استفاده از پساب را دنبال نمی کنند.

وی افزود: ورامین شهری با پتانسیل کشاورزی است و عمده فاضلاب در این منطقه مصرف می شود که البته قیمت ها با هزینه ها همخوانی ندارد.

به گفته مدیرعامل تهران، ویک در جنوب شرق تهران تصفیه خانه آب در پیشوا ساخته و سه شهر ورامین، پاکدشت و کرچک تصفیه خانه ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید