جزئیات افزایش قیمت برق پرمصرف/ 75 درصد مشترکان از افزایش تعرفه معاف هستند

ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796218

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مدل مصرف تعیین شده برای برق، مصرف بیش از 75 درصد مردم کشور کمتر از مدل است و مشمول افزایش قیمت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی رجبی مشهدی افزود: الگوی مصرف در مناطق مختلف جغرافیایی تغییری نکرده و برای کسانی که مصرف برق ماهانه آنها کمتر از مدل است، افزایش تعرفه ای در نظر گرفته نشده است. در ماه های غیر گرم سال مدل مصرف 200 کیلووات ساعت است که برای ماه های گرم سال که از خرداد تا شهریور است 3000 کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی 300 کیلووات ساعت است که از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است. گذشته.

وی با تاکید بر اینکه الگوی مصرف نسبت به گذشته تغییری نکرده است، گفت: مشترکینی که بر اساس الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه برق مصرف می کنند مشمول هیچ گونه افزایش قیمت نخواهند شد و نظام تعرفه مصوب سال 1397 … همچنان برای این مشترکین در نظر گرفته می شود.”

رجبی مشهدی افزود: همچنین در این آیین نامه مقرر شده است که اگر مشترکی بتواند در چهار ماه گرم سال مصرف خود را به کمتر از مدل مصرفی کاهش دهد، می تواند معادل مبلغی معادل بهای تمام شده پاداش دریافت کند. برق رسانی به وزارت نیرو. «و در مواردی حتی به مشترکان خانگی اعتبار داده خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به جزئیات این مشوق گفت: اگر مشترکی در فصل گرما 200 کیلووات ساعت برق مصرف کند و سپس 100 کیلووات ساعت برق کمتر از حد استاندارد مصرف کند، از حق بیمه کم مصرف بهره مند خواهد شد. “

وی با تشریح جزئیات افزایش قیمت مصرف کننده گفت: مشترکانی که علیرغم مشوق ها همچنان به مصرف بالا ادامه دهند، تعرفه برق آنها افزایش می یابد. مصرف بیش از حد مدل به تدریج متناسب با افزایش مصرف و بر اساس هزینه های تامین انرژی اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: در حال حاضر مشترکین بالارده که بیش از این مدل مصرف می کنند در هر منطقه کمتر از 25 درصد کل مصرف می کنند و بیش از 75 درصد مشترکان برق کمتر از مدل تعیین شده مصرف می کنند. “

وی ابراز امیدواری کرد: با کاهش مصرف مشترکان پرمصرف به کمتر از حد استاندارد، علاوه بر کاهش قبوض، بتوانند برق پایداری را به ویژه در تابستان تامین کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید