بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی در رسیدگی به گزارش‌های مردمی استان زنجان/ انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد.

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792282

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان زنجان گفت: ممکن است تا 200 هزار جلد گرانفروشی وجود داشته باشد، بنابراین باید برای رسیدگی به این شکایت وقت و هزینه زیادی صرف شود و از سوی دیگر بی توجهی در سازمان ها باشد. بدون شکایت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی نیز گفت: اگر شکایتی به انجمن شود حتما رسیدگی می کنیم اما اینطور نیست که ما فعالانه وارد بازار شده باشیم و نظارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون شکایت خاصی به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نرسیده است، خاطرنشان کرد: مردم عادت کرده اند گران بخرند و شاکی نباشند، بنابراین شکایت زیادی از گران فروشی وجود ندارد.

یوسف امیری با بیان اینکه هم مردم به آن عادت کرده اند و هم دستگاه های متولی توجه خاصی به آن ندارند، افزود: ممکن است تا 200 هزار تن پرونده هایی وجود داشته باشد که باید برای این شکایت وقت و هزینه زیادی صرف شود. تحت تعقیب قرار گرفتن و از سوی دیگر عدم توجه در سازمان ها. این موضوع باعث شده تا شهروندان کمتر شکایات خود را گزارش و پیگیری کنند.

نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان گفت: با توجه به اینکه این انجمن کمتر از بازرسی سازمان صمت شناخته شده است، اکثر موارد شکایات مردمی به معاونت صمت سازمان مراجعه می کند. “

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از مصرف کنندگان پیش از این در بازرسی و نظارت بر بازار حضور فعال داشته است، افزود: اما بنا به دلایلی اجازه ورود نداشتیم و به همین دلیل شکایات کمی به این انجمن ارسال می شود و شهروندانی که می خواهند شکایت می کنند.» با شماره 124 که مربوط به بازرسی سازمان «سکوت» است تماس می گیرند و بنابراین شکایتی دریافت نمی کنیم.

یوسفی امیری در خصوص اقدامات انجمن پس از افزایش ناموجه قیمت کالاهای مختلف در بازار خاطرنشان کرد: هم انجمن کشوری و هم انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان این موارد را در ستاد و کارگروه تنظیم بازار و نظارت مطرح می کنند. هیئت .

نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه این افزایش قیمت ها یک معضل ملی و ملی است، گفت: نگوییم با اقداماتی که انجام می دهیم قیمت اجناس کاهش پیدا می کند یعنی کاهش می یابد. ک. اینها مسائل ملی است

وی با بیان اینکه در حال حاضر انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ضعیف ترین بخش سازمان های دولتی است، گفت: زمانی که سازمان بازرسی و معاونت بازرسی با تعداد زیاد کارمند و بازرسان با بیش از 15 سال سابقه نمی توانند بازار را بازرسی و کنترل کنند. انجمن کاری نمی تواند بکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید