توجهی به اکوسیستم گردشگری استان زنجان نمی شود/تبلیغات مناطق گردشگری در زنجان ضعیف است


ساعت: 20:15
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838766

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری زنجان:

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری زنجان با بیان اینکه استان زنجان به اکوسیستم گردشگری که مهمترین آن بخش خصوصی است توجهی نداشته است، گفت: نمی توان به جذب حداکثری گردشگر در کوتاه مدت امیدوار بود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیون چیانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: فضای گردشگری نیاز به تبلیغات مناسب دارد، محصولات ارائه شده برای رونق گردشگری در استان بر اساس نیاز مشتری نیست. ما از نیاز مسافران در ایام نوروز اطلاعی نداریم، چون تبلیغات مناسبی نداشتیم برای استان کمتر تاثیر داشت.

وی گفت: تبلیغات برای جذب گردشگر باید جذاب و گسترده باشد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان جهانگردی زنجان با اشاره به اینکه در یک نمونه با نمکدان یا تبلیغات ماشین لباسشویی مانور نمی دادیم، گفت: ماجرا متفاوت بود، روایتی از تاثیر این بنا بر روح و روان زنان است. دلیل ساخت آن و اینکه این بنا اولین بنای ساخته شده به این سبک در کشور است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ مناطق گردشگری زنجان تنها در عکس های چند سال پیش است، خاطرنشان کرد: وی گفت: این تصاویر به روز نیستند، روی تابلوهایی در ورودی شهر نصب شده اند و نمی توانند تاثیری بر جذب گردشگر داشته باشند.

چیانی با تاکید بر اینکه فضا برای ترویج گردشگری باید گسترش یابد و از همه ظرفیت های موجود در این بخش استفاده شود، گفت: باید به سرمایه گذاری ها به بخش خصوصی اهمیت داده شود تا اکوسیستم گردشگری روند مناسبی را طی کند. اما در استان زنجان اکوسیستم گردشگری اهمیت خاصی ندارد که مهم ترین آن بخش خصوصی است.

وی گفت: غار علیصدر از نظر جذب گردشگر مشابه غار کتلهور نیست، چرا که غار علیصدر بر زوایای مختلف اقامت تمرکز دارد، می توان رستوران ها، غذا را تهیه کرد و بر اساس این برنامه ریزی ها برنامه ریزی های مناسبی انجام می شود. گسترش تبلیغات و نصب بیلبوردهای بزرگ در بزرگراه های مختلف در استان ها در مقاطع زمانی مختلف باعث موفقیت چشمگیر در جذب گردشگر شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری زنجان گفت: زیرساخت هایی که جزء اکوسیستم گردشگری است باید در بالاترین سطح برای گردشگری وجود داشته باشد اما این زیرساخت در استان ضعیف است و با تداوم اکوسیستم مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه برای جذب بهتر گردشگر در آینده باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود، گفت: حاکمیت شهری باید تثبیت شود، اتصال اکوسیستم ایجاد شود، ظرفیت بازاریابی محصولات، زیرساخت هایی مانند پارکینگ و موارد دیگر ضروری است. . اما نمی توان برای جذب حداکثری گردشگر در کوتاه مدت برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید