جاذبه مذهبی آرامگاه قیدارنبی(ع) در اوج بازدید نوروزی استان زنجان بود/ ۷۹۸۳۳ نفر از جاذبه های گردشگری استان زنجان بازدید کردند.


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819136

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 10 اثر از 10 اثر مذهبی، تاریخی و طبیعی استان در ایام نوروز برای گردشگران جذاب بوده است، گفت: آرامگاه کیدر نبی (ع) در هدبنده استان زنجان با 19 هزار و 350 بازدید بیشترین بازدید را داشته است. از گردشگران بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: خوشبختانه با گذشت 2 سال از آن زمان استان زنجان شاهد حضور گردشگران زیادی بوده است به طوری که در 4 مکان بلیت فروشی در اماکن تاریخی از جمله گنبد سلطانیه، امارت ذوالفقاری، غار کتله خور و خشکشویی شاهد افزایش 100 درصدی فروش بلیت بودیم. نسبت به دو سال گذشته.»

وی افزود: همچنین استان در ایام نوروز شاهد اشغال 49 تا 50 درصد تخت های هتل ها، هتل آپارتمان ها، منازل و امکان بوم گردی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 79 هزار و 833 نفر در ایام نوروز از 10 اثر طبیعی و تاریخی استان بازدید کردند، گفت: 103 نفر از این بازدیدکنندگان گردشگران خارجی بودند.

وی با بیان اینکه در سال 1377 زنجان به عنوان شهر ملیله سازی جهان شناخته شد، افزود: گردشگران خارجی بیشتر به کارگاه های هنری و ملیله فروشی ها مراجعه می کنند.

ارجمند با بیان اینکه استان زنجان از پایان اردیبهشت ماه پذیرای گردشگران خارجی بیشتری است، افزود: در دو سال گذشته که ورود گردشگران و مسافران تقریباً وجود نداشت، فرصت خوبی برای نوسازی ساختمان ها فراهم شد. برای ساخت و تکمیل زیرساخت ها.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار شهرستان هدبنده در راس بازدیدهای نوروزی قرار دارد، گفت: بقعه قیدارنبی(ع) که در فهرست اماکن مذهبی استان قرار دارد مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. با 19350 بازدید بیشتر و 961 بازدید و مسجد تاریخی سجاس 5535 بازدید داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه بنای تاریخی چلبیاقلو در سلطانیه در مجموع 956 بازدید داشته است، گفت: بیشترین گردشگران خارجی با 67 مورد در این بنا به ثبت رسیده اند. معلوم شد که 20 گردشگر خارجی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید