ارائه ظرفیت گردشگری استان ها نباید تنها بر اساس جاذبه های گردشگری باشد


ساعت: 16:56
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920110

معاون گردشگری گفت: معرفی ظرفیت های گردشگری استان ها نباید تنها بر اساس جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی باشد، بلکه در کنار این سرمایه های مهم باید آنچه را که باید انجام شود در قالب سرمایه گذاری ارائه شود – مناطق مستعد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وبیناری با حضور معاونان گردشگری و سرمایه گذاری 31 استان کشور برگزار شد. شید برای تبادل نظر و ایجاد وحدت عمل در خصوص حضور در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: نمایشگاه پیش رو به عنوان مهمترین رویداد بین المللی صنعت گردشگری کشور، چندین محور مهم برای اجرا دارد که یکی از مهمترین آنهاست. که مهم ترین آن بحث سرمایه گذاری است. لذا ارائه بسته ها و فرصت های سرمایه گذاری قابل مشارکت و داشتن ظاهری قابل توجه در ورود به غرفه های گردشگری استان ها ضروری است.

وی افزود: ارائه ظرفیت های گردشگری استان ها نباید تنها بر اساس جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی باشد، بلکه در کنار این سرمایه های مهم، آنچه انجام می شود باید در قالب مناطق مستعد سرمایه گذاری ارائه شود.

شالبافیان تاکید کرد: زمانی که مدیران استانی تلاش می کنند طرح های سرمایه گذاری را در قالب نگاهی نو، مدرن و مبتنی بر فناوری ارائه کنند، فرصت های موجود به شکل های مختلف ظاهر می شود و می تواند علاوه بر ایده پردازی و ورود به مسیرهای جدید گامی جدی باشد. برای رفع نیازهای گردشگری استان حذف شود. چرا که زمان عرضه ظرفیت های سرمایه گذاری به صورت مکتوب گذشته است و نیاز امروز حرکت به سمت مدل های کسب و کار جدید و مدرن است.

معاون گردشگری همچنین خطاب به معاونان گردشگری و سرمایه گذاری استان ها خاطرنشان کرد: باید برای بازاریابی سرمایه گذاری تلاش کرد و امکان جذب سرمایه گذاران خارج از استان را همراه با ارائه پروژه ها در حوزه های مختلف فراهم کرد. فرمت ها

وی در پایان بر جلب حمایت های فرابخشی از سوی شهرداری، فرمانداری، استان، دهیاری ها و سایر نهادهای مرتبط استانی در خصوص حضور باشکوه 31 استان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تاکید کرد.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان ها توسط نمایندگان سرمایه گذاری مجلس با محوریت فرصت های قابل ارائه در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری، اقدامات انجام شده در خصوص همایش فرصت های سرمایه گذاری که در استان گیلان برگزار شد، ارائه شد. معاونان سرمایه گذاری منطقه و نظرات کارشناسی مدیرکل و سرگروه های معاونت سرمایه گذاری، زیرساخت ها و مناطق نمونه در خصوص موضوعات مربوطه نیز انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید