زیرساخت های ضعیف مهم ترین مانع صنعت گردشگری / حمایت از سرمایه گذاران است. عامل رونق گردشگری


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819723

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان:

علیرضا جلال زایی گفت: زیرساخت های ضعیف مهم ترین مانع صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصر هامون اظهار کرد: دو سالی که از تاج نامدار می گذرد ضربه سختی به گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی وارد کرده است.

وی افزود: متأسفانه در این مدت نتوانستیم خدمات مختلفی را ارائه دهیم اما با فروکش بیماری و جلساتی که با استاندار در قالب خدمات گردشگری قبل و بعد از سال برگزار شد، تصمیمات و ایام نوروزی مختلف در استان ایات اتخاذ شد.

این مقام مسئول افزود: در این راستا شعاری از سوی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی با عنوان «سفر مسئولانه، گردشگری معقول» انتخاب شده است که هدف آن سفر مسئولانه و کنترل بیماری عروق کرونر است. و همچنین جلوگیری از آسیب های زیست محیطی.

وی با اشاره به ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها، گفت: این خدمات توسط هلال احمر، اورژانس و امداد جاده ای با محوریت میراث فرهنگی ارائه می شود.

رونق گردشگری منجر به افزایش صنایع دستی می شود

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان؛ پخت غذاهای محلی، نمایشگاه صنایع دستی، اجرای موسیقی محلی برای آشنایی با آداب، فرهنگ، سنت ها و آثار تاریخی و باستانی استان در ورودی و خروجی شهرها از جمله اقداماتی برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی است. .

وی با بیان اینکه در آن روزها 242 غرفه صنایع دستی وجود داشت که نسبت به سال های گذشته فروش تقریباً خوبی داشتند، افزود: صنایع دستی نقش موثری در گردشگری و میراث فرهنگی دارد و پیوند تنگاتنگی با هم دارند چرا که هر صنعتگری بله خود را به عنوان یک گردشگر مولد می بیند. یک کارگاه و بازارچه قبل از خرید صنایع دستی گردشگر است، بنابراین ارتباط خوبی بین گردشگران و صنایع دستی وجود دارد و در معرفی آداب و رسوم و فرهنگ بومی استان موثر است.

جلال زایی با تاکید بر اینکه فروش صنعتی در این مدت بسیار خوب بوده است، گفت: مقرر شد پس از پایان ماه مبارک رمضان و بهبود بیماری های قلبی عروقی تا فرصت عرضه و فروش محصولات صنعتگران، همایش ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی برگزار شود. در این زمینه.

وی با اشاره به اینکه حضور تک تک گردشگران می تواند در حوزه زیرساخت های گردشگری موثر باشد، ادامه داد: متاسفانه فقر زیرساخت های گردشگری ما برای سفر سونامی در کشور و در نتیجه استان سیستان کافی نیست. باید شکل بگیرد تا بتوانیم بهترین خدمات ممکن را به همه گردشگران ارائه کنیم.

این مسئول اضافه کرد: یکی از مهم ترین ارکان زیرساخت های گردشگری حوزه خدمات است که متاسفانه مشکلات بزرگی وجود دارد که باید با تعامل و خرد جمعی حل شود.

وی گفت: امیدواریم در آینده گردشگرانی که سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، با دلی خوش سفر کرده و سپس به استان های دیگر بروند.

ماهیت گردشگری فرابخشی است

جلال زی گفت: این منطقه از کشور را می توان یک مقصد مهم گردشگری دانست، اما برای تحقق این امر باید به عنوان یک متولی تسهیلاتی برای سرمایه گذاران فراهم شود و از آنها حمایت شود تا زیرساخت های گردشگری در استان ریشه کن شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ماهیت گردشگری فرابخشی است، گفت: صنعت گردشگری می تواند به سایر بخش هایی که آسیب دیده اند کمک کند، همچنین می تواند از ضرر و زیان جلوگیری کند، زیرساخت ها را توسعه دهد و از مهاجرت جلوگیری کند. زیاده خواه باشید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تکمیل مقاله فوق خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با برنامه ریزی خوب، مناسب و مدون تمامی مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کنیم. می توان با ثبت خاطرات خوش دوباره این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرد.

جلال زایی گفت: امروزه گردشگران و مسافران نوروزی از تمامی آثار باستانی و گردشگری بازدید می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید