عرق سرد، موانع توسعه گردشگری در شمال کشور/ توسعه صنعت گردشگری در گرو حمایت سرمایه گذاران است.


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884109

زیرساخت کلید رونق گردشگری و کارآفرینی است.

شهرستان بابل علیرغم برخورداری از ظرفیت گردشگری بالا، نیازمند فراهم کردن زیرساخت های مناسب از جمله امکانات کافی برای توریسم درمانی، تامین هتل و ساخت امکانات تفریحی، تامین وسایل حمل و نقل با کیفیت، توسعه سیستم های ارتباطی و خدمات رزرواسیون آنلاین است. احیا و نوسازی مناطق گردشگری به منظور افزایش جاذبه گردشگری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، شهر بابل با وجود پتانسیل بالای گردشگری، نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب برای افزایش جذابیت گردشگری است. از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به فراهم کردن امکانات کافی برای توریسم درمانی، تهیه هتل و ساخت امکانات تفریحی، تامین وسایل حمل‌ونقل با کیفیت، توسعه سیستم‌های ارتباطی و خدمات رزرواسیون (رزرو آنلاین)، احیا و نوسازی مناطق گردشگری مانند کاروانسرای قدیمی اشاره کرد. ) نشان داد.

اکنون اگرچه رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابل می گوید شهرستان بابل جایگاه خوبی را به دست آورده است اما با توجه به ظرفیت های موجود صنعت گردشگری در این شهرستان مغفول مانده است.


تبلیغات در حوزه گردشگری ضعیف است


شهرستان بابل دارای بازارهای هفتگی متنوعی است که در طول هفته در مناطق مختلف این شهر برپا می شود.پنجشنبه بازار گلیا در شهرستان بابل نیز یکی از بازارهای هفتگی این شهر است که مرکز خرید بسیاری از اهالی منطقه سجارود و نیز می باشد. روستاهای اطراف و گردشگران. این بازار در حاشیه رودخانه سجارود و روستای کوهپایه سرا برپا می شود و دستفروشان از نقاط مختلف بندپی و شهر بابل محصولات ارگانیک خود را به فروش می رسانند. پنج شنبه بازار خرید و فروش بسیاری از محصولات مانند سبزی، میوه، لوازم منزل، مرغ و خروس محلی و بسیاری از محصولات دیگر است که در سایر بازارهای مشابه موجود است.

7707ebd8 98c5 43a2 acb4 40fd73d251a1 خبر خاکستری

اما تفاوت این بازار با سایر بازارهای مشابه میوه های محلی و محلی این منطقه از جمله شاه بلوط محلی، آغوزک، خیار، خیار ارگانیک و تمشک وحشی در این است که صنایع دستی مانند جاجیم و لاون حاصل … می تواند زنان هنرمند این منطقه را ببینند که دلیل جذب گردشگران به این بازار است.

محمد علیزاده و همسرش از جمله گردشگرانی هستند که برای رفع نیاز خود این بازار زیبا را انتخاب کردند.

وقتشان را قطع می کنم تا از جاذبه های گردشگری این شهر و چالش های پیش روی این صنعت بپرسم. محمد علیزاده ضعف تبلیغات را یکی از معضلات حوزه گردشگری می داند و می گوید: شهر بابل بازارهای متنوعی دارد که می تواند هدف جذب گردشگر به این شهر باشد تا برای خرید کالا به این شهر سفر کنند. از ضروریات اولیه موجود است اما متاسفانه به دلیل ناشناخته بودن این گونه بازارها کمتر به آن توجه می شود و در وهله اول باید این ضعف را به رسانه های شهرستان که توجهی نکردند رساند. این بازارها


بدون شناسنامه برای سرگرمی

مقصد بعدی اقامتگاه های جنگلی آمورشید است که با ارائه رستوران ها و امکانات رفاهی جنگلی، سرمایه گذار توانسته است دسترسی گردشگران به جاذبه های گردشگری از جمله کوه و جنگل را فراهم کند، فضایی بکر با غذاهای سنتی که آماده پذیرایی از هموطنان در اطراف است. ساعت.

دانش آموز فریدونکناری که شب را در این مکان بکر گذرانده بود از نبود شناسنامه برای تفریح ​​در این شهرک انتقاد کرد و اظهار داشت: حیف است که چنین مکان های تفریحی مورد بی توجهی هموطنان قرار می گیرد و جاذبه های گردشگری بکر در این شهرک وجود دارد. مانند رامسر و هاله باید در شناسنامه تفریحی گنجانده شود، در دسترس عموم قرار گیرد و با ایجاد یک جاذبه گردشگری بکر به راحتی در دسترس گردشگران قرار گیرد تا حس زیبایی را تجربه کنند. این شهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنید.

d304ff81 ca92 475d 85b4 80a1d730d33c خبر خاکستری

امیرفضلی گفت: گاهی ارائه مکان های بکر بهترین راه حل برای جذب گردشگر خواهد بود، البته این امر مستلزم آموزش است تا حضور گردشگران باعث از بین رفتن این جاذبه نشود.


عدم حمایت از سرمایه گذاران در بخش گردشگری


براری سرمایه گذار کافه سنتی صدر اعظم است که با جذب سرمایه گذاران غیر بومی توانسته خانه آقاجان نسب را به سبک تاریخی مرمت و مرمت کند و اکنون با راه اندازی این مکان به عنوان یک کافه سنتی، گردشگران را به شهر می کشاند.

وی در گفتگو با خبرنگار بلاغ افزود: از جمله مشکلات بازدارنده توسعه صنعت گردشگری در شهرستان بابل نبود مشوق و حمایت قانونی از سرمایه گذاران است.

براری با انتقاد از برخی قوانین بازدارنده در حوزه گردشگری مانند مجوزهای گردشگری و ضعف برخی قوانین موجود در این حوزه، گفت: گاهی برخی از مسئولان به جای حمایت از سرمایه گذاران، مشوق هایی را برای سرمایه گذاران در این شهر فراهم می کنند. این امر باعث نارضایتی سرمایه گذاران از ورود به این صنعت می شود.

این سرمایه بخش خصوصی تصریح کرد: تفاوت در اجرای برخی قوانین نباید باعث طرد گردشگران شود تا سرمایه گذار رقبای خود را برای ورود به این صنعت از دست بدهد.

وی تصریح کرد: اگر یک مجتمع به دلایل جزئی چندین بار در سال تعطیل شود باعث دلسردی و آسیب سرمایه گذار می شود که رقبای خود را برای سرمایه گذاری در آن مجموعه از دست می دهد و حمایت از یک سرمایه گذار به نفع شهر نیست. .

c1a458da c5e6 4b8f 88dd b926d7239278 خبر خاکستری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: با توجه به اینکه صنعت گردشگری به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور شناخته شده است، اکنون لازم است این شهرستان را به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور در نظر بگیریم. یک توریست بچه تصمیم گرفت که افسران بالاتر شهر با ریل مناسب نگاه ویژه تری به این میدان داشته باشند.

دهستانی با اشاره به انعطاف بیشتر در این حوزه تصریح کرد: برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاری ها باید به برخی استعلام ها و سرمایه گذاری ها نگاه ویژه تری داده شود تا تمایل به سرمایه گذاری در شهرستان افزایش یابد.

وی بیان کرد: شهرستان بابل دارای فرصت های خوبی در زمینه گردشگری است که متاسفانه در سال های اخیر مغفول مانده است در حالی که این شهرستان به شهر تالاب های با بیش از هزار سد و دریاچه معروف است که برای این شهرستان حائز اهمیت است. .

این مسئول افزود: شهرستان بابل با وجود جنگل های هیرکان و ارتفاع زیاد در جنوب و همچنین جنگل های بندپی با ورودی های متنوع جاذبه های خوبی برای جذب گردشگر دارد که متاسفانه در سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بابل دلیل عقب ماندگی صنعت گردشگری این شهرستان را عدم همکاری بین نهادی در حوزه گردشگری در سال های اخیر عنوان کرد و ادامه داد: گردشگری یک امر متقابل است. موضوع بخشی است که همه زیرساخت ها باید با همت همه فراهم شود تا موانع موجود بر سر راه انتقال سرمایه برطرف شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر این شهرک توانسته است با ایجاد 250 مجوز خانه مسافر و 15 مجوز بوم گردی و ایجاد شور و انگیزه در بین اهالی روستا برای استفاده از امکانات روستا در ضلع جنوبی شهر و ساماندهی خانه مسافر در دهستان فیلبند ویلاگی. سال های اخیر در شهر بابل.

اکنون امیدواریم با همدلی همگان، موانع را برطرف کنیم و در حوزه گردشگری فرصت دهیم. این شهر می تواند در سال های آینده جایگاه خوبی کسب کند تا شاهد بد عهدی در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید