توسعه گردشگری در مکران موتور محرکه اقتصاد منطقه است/ مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات سرمایه گذاران حل شود.

ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780732

حسین مدرس کیابانی گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری در حاشیه سواحل مکران موجب اشتغال زایی و رونق در حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذار می شود.

چابهار نگین حلقه مکران در جنوب شرقی ایران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های فرهنگی و برخورداری از فرصت‌های مختلف گردشگری از جمله جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی و همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس، هند، افغانستان و پاکستان. علاوه بر داشتن منطقه آزاد تجاری می تواند با مدیریت و برنامه ریزی علمی به یک مرکز مهم گردشگری در منطقه تبدیل شود.

استفاده بهینه از این پتانسیل ها برای توسعه زیرساخت های گردشگری منجر به اشتغال و سودآوری می شود که می تواند چابهار را به یک مرکز گردشگری بین المللی در جنوب شرق ایران تبدیل کند.

سواحل مکران در واقع دروازه طلایی ایران و یکی از مهمترین و بزرگ ترین ایستگاه های تجاری، اقتصادی و گردشگری کشور است که توسعه آن در بخش های مختلف از نکات برجسته مقام معظم رهبری است.

توسعه گردشگری اقتصاد را به حرکت در می آورد

حسین مدرس هیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با یکی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های گردشگری در سواحل مکران در کوتاه مدت می تواند به جذب گردشگر به این مناطق کمک کند، اظهار داشت: این امر موجب می شود تا در کوتاه مدت بتوانیم زیرساخت های گردشگری را در سواحل مکران ایجاد کنیم. گردشگری به عنوان یک صنعت نقش فزاینده ای در تولید ثروت و مشاغل مرتبط دارد که باید به عنوان محرک های اقتصاد منطقه تلقی شود.

وی افزود: نقش مسئولان گردشگری استان و سازمان منطقه آزاد چابهار در اجرای منویات مقام معظم رهبری که سواحل مکران را گنجی نهفته نامیدند؛ در این راستا با حضور مسئولان و مسئولان استانی و منطقه آزاد چابهار در اجرای منویات مقام معظم رهبری به عنوان گنجینه ای نهفته است. مهم در این زمینه این است که دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند و برای رفع مشکلات سرمایه گذاران تلاش کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری در سواحل مکران باعث ایجاد اشتغال و رونق در حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذار خواهد شد.

میراث فرهنگی فرش قرمز برای سرمایه گذاران با ایده های نو در گردشگری

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان چندی پیش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حوزه گردشگری در سواحل مکران تلاش کردیم سرمایه گذارانی را پیدا کنیم که بتوانند طرح های نو، خلاقانه و ایده های نو را در حوزه گردشگری پیاده کنند. «نیازمند حمایت هستند و برای این افراد فرش قرمز پهن می کنیم تا زیرساخت های گردشگری استان را به بهترین نحو در سواحل مکران اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این افراد شامل سرمایه گذارانی هستند که صلاحیت ها و مشکلات مالی آنها توسط مراجع ذیصلاح بررسی شده است، افزود: این سرمایه گذاران نیز در دو حوزه مورد توجه قرار گرفتند که تعدادی از آنها سرمایه گذاران داخلی و برخی دیگر سرمایه گذاران خارجی بودند که توسط یک دستگاه ارتباط و همکاری داشتند. سرمایه گذار محلی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید