ایجاد نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت اکوسیستم‌های مختلف/اقتصاد فرهنگی باید موتور محرکه خراسان جنوبی باشد.


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905019

امامی گفت: با ورود خراسان جنوبی به تولید صنایع فرهنگی، اقتصاد فرهنگ باید موتور محرکه استان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سید مجید امامی امروز در شورای فرهنگی کل خراسان جنوبی اظهار کرد: وقتی صحبت از خراسان جنوبی می شود هنوز هم طعم و عطر معنوی عبادت با ماست و این سرمایه بزرگ معنوی استان را نمی توان برای هیچکس کنار گذاشت. تقسیم.

دبیر شورای فرهنگی کل کشور گفت: به منظور پیگیری احیای فرهنگ و حرکت شتابان بخش فرهنگی جامعه به سمت تمدن نوین اسلامی و همراهی با تحولات نسل ها و همسو کردن این تحولات. با اصالت و اهداف بزرگ الهی در جامعه، مجلس و یک مرکز فرهنگی راهبردی لازم است و زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که برخی از تفاسیر و گفتمان های سیاسی زمانه بگذرد.

وی ادامه داد: گفتمان مفیدی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی در کشور است.

امامی با بیان اینکه نظام فرهنگی خانواده متولی تحول و بحران و نجات خانواده است، تصریح کرد: در شورای فرهنگی کل استان می توان با ضمانت اجرایی استاندار هم افزایی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که گفتمان فردگرایانه و رفتاری برای بحث و استدلال در جامعه کافی نیست، گفت: در صورت نجات خانواده و حفظ سلامت اجتماعی و جنسی خانواده برای اولیای مدارس و دانشگاه ها، اصحاب رسانه و البته خانواده ها پرسیدند آیا از ظرفیت بیش از 75 درصد میل مردم و رای قاطع به حجاب و حیا در زندگی روزمره استفاده نمی کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه باید حرکت از گفتمان خانواده را که امروز به گفتمان محوری در نظام فرهنگی کشور تبدیل شده است، از سر بگیریم، افزود: می توانیم در این مجلس فرهنگی هم افزایی داشته باشیم بدون اینکه دستگاهی به گستردگی موجود اضافه کنیم. دستگاه های طولانی.” گفتمان برنامه ریزی را تغییر دهید.

امامی پرداختن به اولویت های استان خراسان جنوبی را پیشنهاد کرد و در حوزه سرمایه اجتماعی اولویت اساسی که در برنامه تحول دولت نیز گنجانده شده است، رویدادهای مشارکتی و نشاط آور و بهره مندی از ظرفیت اکوسیستم های مختلف کشور است. نشاط را برای جامعه ما به ارمغان خواهد آورد

دبیر شورای عمومی فرهنگ کشور بیان کرد: گردشگری معنوی، ورزش، ادبیات و …. همه راه هایی برای تقویت نشاط جامعه هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی به حوزه عفاف اشاره کرد و گفت: معتقدیم با گفتمان خانواده، حیا و عفاف می توانیم این شکست نظام فرهنگی را جبران کنیم که بخشی دیگر از چالش های حوزه فرهنگی بدن و جنسیت در جامعه.

امامی افزود: باید نقش جدی زنان جامعه را در حرکت فرهنگی کلی جامعه بازنگری کنیم و این جایگاه و هویت را برای خود حل کنیم تا رقیب به نام تحولات منفی و بلاتکلیفی فرهنگی در کشور ایجاد نکند. جنبش زنان .

دبیر شورای فرهنگی کل کشور به اهمیت توجه به حوزه صنایع فرهنگی در سبک زندگی اشاره کرد و پیشنهاد کرد: خراسان جنوبی برای حمایت از خراسان و کشور همسایه باید وارد تولید صنایع فرهنگی شود و این می تواند ستون فقرات اقتصاد سبز برای این استان کویری.

وی در ادامه این پیشنهاد گفت: اقتصاد فرهنگ باید موتور محرکه استان خراسان جنوبی باشد.

امامی با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی با ابلاغ استاندار و فرمانداران الزامی است و حضور اعضا در جلسه شورا الزامی است، گفت: در خصوص موضوع الحاق فرهنگی تصمیم جدی گرفته شده است. در شورای هماهنگی اجتماعی دولت گرفته شد و تصمیمات را تسهیل کردیم و بقیه ماندند.» وی به طرح جامع هفتم برمی گردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی باید با بخشی از این هتک حرمت در حوزه پالایش یا نظارت برخورد شود، افزود: بسته تشویقی بسیار خوبی برای کسب و کارها در نظر گرفته شده که ظرفیت ها را برآورده می کند. فضای مجازی داخلی

وی بیان کرد: دو شبکه اجتماعی و شبکه پیام رسان که پهنای باند آنها محدود بود، زمینه استفاده از آنتی فیلتر و VPN را حتی نوجوانان با آگاهی و هماهنگی خانواده ها ایجاد کردند که مطلوب نیست.

امامی با اشاره به اینکه به هر حال وضعیت جامعه شرایط امنیت فرهنگ را تحمیل می کند، یادآور شد: به نظر می رسد با بازکردن این پیام رسان ها و مهلت دادن به مردم و خانواده ها برای ورود به شبکه موثر داخلی، کمی توجیه شود که این امر شما سازمان را دارید.

وی در پایان تاکید کرد: خانه، خانواده، مسجد و محله تنها راه نجات نظام فرهنگی کشور است و دستگاه ها و اعتبارات جریان محدود تنها بستر و تنظیم کننده حیات فرهنگی مردم هستند و باید تقویت فعالان فرهنگی و ساختن مسجد با محوریت امام حسین و تبدیل شدن به قلب فرهنگی محله و شهر با تسلط بر تغییر نسل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید