هفته های تولید؛ موتور محرکه تحول اقتصادی آذربایجان غربی


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805416

لزوم توجه بیشتر کارکنان به فرصت های کم نظیر رشد اقتصادی در استان مرزی آذربایجان غربی باعث پیشرفت در بخش اقتصادی و تولیدی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ آذربایجان غربی با توجه به وضعیت صنعت و کارخانجات تولیدی از رتبه نه چندان قابل قبولی برخوردار است که در مقایسه با استان همسایه خود (آذربایجان شرقی) در سطح بسیار پایین قرار دارد. نازل

این توازن ناهمگون در مقایسه با شهرهایی مانند آذرشهر و بناب قابل قبول نیست و این ناشی از نگرش مسئولان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است. به ویژه بنگاه های تولیدی در آذربایجان غربی با پایگاه کشاورزی غنی و معادن در محدوده جغرافیایی آن.

اما نکته مهم این است که اقتصاد، تولید و مزیت داشتن مرز و همچنین بازارچه مرزی، ضمن ایجاد ارزش و کاهش بیکاری بالا به ویژه، فرصت بی نظیری را برای آذربایجان غربی در زمینه تولید محصولات صادرات محور ایجاد می کند. در میان فارغ التحصیلان و توسعه آذربایجان غربی.

در این یادداشت؛ به برخی از نتایج کوتاه مدت و گزارش های تولید روز یکشنبه استاندار آذربایجان غربی به اختصار اشاره می شود.

اول تاثیر حضور مستقیم استاندار در مراکز تولیدی و کارخانجات، درک بومی از وضعیت صنعت استان و ارتباط مستقیم استاندار با تولیدکنندگان استانی که اگر به طرف مقابل نگاه کنیم به یک نتیجه می رسیم. روند جالب

به عنوان مثال، مدیر کارخانه قصد دارد با مدیر ملاقات کند تا بفهمد اگر بتواند از بوروکراسی دست و پا گیر اداری عبور کند، چقدر باید منتظر ملاقات با مدیر باشد و چقدر طول می کشد تا با او ملاقات کند.

در آن زمان تا چه اندازه می توان به تصویرسازی، ادراک و تصمیم گیری توسط مدیر در بازدید چند ساعته خود دست یافت، از تمامی قسمت هایی که تصویری کامل و برداشتی واحد از مرکز تولید داشته باشد.

اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که طرح یکشنبه تولید فرصتی طلایی برای تولیدکنندگان روستایی خواهد بود. ثانیاً اکثر مشکلات کارخانه های استان بسیار ساده اما در بوروکراسی اداری پیچیده است. مثلاً در یک واحد تولیدی که تمام تجهیزات و زیرساخت‌ها آماده است، خط لوله تا درب کارخانه محکم می‌شود، اما این اتصال در بوروکراسی اداری اشتباه و دست و پا گیر است که هر صاحب صنعتی را خسته و خسته می‌کند. عملا هیچ تولیدی وجود ندارد.

حال خود استاندار به همراه معاونین و مدیران کل که در این واحد تولیدی حضور خواهند داشت بلافاصله دستور اقدام خواهند داد و برخی از کارخانه های تولیدی و صنعتی استان که گرفتار این مشکلات کوچک با انسداد تولید شده اند، اقدام خواهند کرد. بازگشت به تولید زنجیره ای

آنچه در مسیر مدیریتی متولیان استان خراسان مشاهده می شود، مدیری عملگرا، فعال و میدانی است که سرعت و قدرت تصمیم گیری و اجرای سریع تصمیمات را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع موانع و حمایت از تولید خواهد دید. .

همچنین ایجاد تعهد برای حضور در روز یکشنبه و دستور اجرای آن برای استاندار که باید در آینده نزدیک شاهد اجرای مصوبات این جلسات و نتایجی باشد که استاندار به عنوان نماینده دولت نمایان شود.

از رضا صدر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید