157 مصوبه برای توسعه آذربایجان غربی/ آذربایجان غربی می تواند به تولیدکننده عمده کالاهای اساسی کشاورزی تبدیل شود


زمان: 09:13
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840240

رئیس جمهور گفت: در راستای توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی در سفر استانی به آذربایجان غربی 157 مصوبه به تصویب رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح شنبه در نشست خبری اختتامیه سفر خود به آذربایجان غربی اظهار داشت: 157 مصوبه در راه، جهاد کشاورزی، انرژی، آموزش و سلامت به آذربایجان غربی ارائه شده است. در راستای توسعه این منطقه از کشور تصویب شد.

رئیس جمهور گفت: در این سفر ساخت 49 هزار واحد مسکونی در آذربایجان غربی آغاز شد که می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات مردم را که حدود 40 تا 50 درصد هزینه مسکن آنها است را حل کند.

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی مقرر شد پروژه هایی در حوزه آبیاری، آبخیزداری، آبخوانداری و بیابان زدایی اجرا شود، افزود: در حوزه کشاورزی نیز مردم کمک کنند تا الگوی کشت تغییر کند اما باید توجه داشت. که این تغییر اجباری است. قانع کننده نیست و هست.

آیت الله رییسی گفت: آذربایجان غربی می تواند به تولیدکننده اصلی کالاهای اساسی در بخش کشاورزی تبدیل شود که نیازمند همکاری مردم هستیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شناسایی نیازها و اولویت های سفرهای روستایی در دستور کار جدی دولت است، افزود:

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از دریاچه ارومیه از برنامه دولت برای تکمیل پروژه احیای دریاچه خبر داد و افزود: در این سفر مقرر شد مسئولان مربوطه نظارت دقیقی بر کار داشته باشند و در مدت زمان کوتاهی شاهد احیای این دریاچه باشیم. این دریاچه “یک دریاچه باش.

آیت الله رییسی به حضور خود در پایانه مرزی تمرچین اشاره کرد و ادامه داد: آذربایجان غربی ظرفیت صادرات خوبی دارد. فرامرزی و صادراتی باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای سه کشور همسایه است، گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی یک اصل اساسی برای توسعه تجارت فرامرزی در استان است و در همین راستا ساماندهی وضعیت بسته بندی نیز خواهد بود.

رئیسی گفت: در این سفر هیچ تلاشی برای ساخت طرح جدید صورت نگرفت. سعی می کنیم رضایت مردم را جلب کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ماه های اخیر کارهای بسیار خوبی در حوزه معدن آذربایجان غربی انجام شده است، افزود: باید از ظرفیت قابل توجه معادن استان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف استفاده شود و مالکیت معدن برمی گردد.

آیت الله رییسی افزود: البته علاوه بر سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریالی در ایمیدرو، ده ها هزار ریال نیز توسط بخش خصوصی برای رونق معادن سرمایه گذاری می شود.

وی گفت: درآمدهای حاصل از حقوق مالکیت این بخش به همراه سایر درآمدهای مندرج در قانون بودجه امسال در صندوق توسعه و دادگستری استان جمع آوری می شود تا برای سرمایه گذاری و توسعه استانی مصرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید