الزامات بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی چیست؟/ مصوبات سفر می تواند تعیین کننده توسعه کشاورزی استان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی گفت: جلسات متعددی در خصوص سفر رئیس جمهور به استان و نهاد ریاست جمهوری داشتیم و اولویت ها و پروژه های این سفر مشخص شد، بنابراین بخش کشاورزی از این سفر در سه حوزه نیازمندی هایی خواهد داشت.

صفری ادامه داد: یکی از موضوعات مورد نیاز در این سفر بحث اعتبارات تملک دارایی است. وام های عمرانی به بخش کشاورزی داده می شود، بنابراین اولویت اول در این حوزه نیز با توجه به این است که در حال حاضر مهمترین چالش کشور و با توجه به استان مرکزی کشور و استان مرکزی آب، هیدروپونیک تعریف شده است. پروژه ها و اعتبارات ما در این زمینه اول است.

وی تصریح کرد: درخواست ها و پیشنهادهای خوبی داریم که در صورت اجرایی شدن جهش بزرگی در حوزه آب و خاک خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به برخی پروژه های آب و خاک در استان گفت: یکی از طرح های مهم آبیاری تحت فشار است که در حال حاضر در 70 هزار هکتار از اراضی در حال انجام و اجراست و آماده اجراست. در 100 هزار هکتار دیگر در استان داریم اما با توجه به افزایش هزینه ها اعتبارات قابل توجهی نیاز است چرا که طبق قانون 85 درصد از هزینه های اجرای این طرح ها باید به صورت رایگان پرداخت شود بنابراین پیشنهادات خوبی در این زمینه داریم. منطقه ای که امیدواریم به تصویب برسد و بتوانیم با اجرای این طرح بخشی از چالش های آبی را برطرف کنیم.

صفری با بیان اینکه قنات ها و کانال های انتقال آب دارای اتلاف آب هستند، افزود: با روکشی که انجام شده از هدررفت آب در کانال ها جلوگیری می شود که برای این منظور اعتبارات خوبی ارائه می شود و در بحث قنات ها با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که از نظر آمار قنات جزو 5 استان برتر کشور هستند در این حوزه بحث قنات در اولویت صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تخصیص اعتبار برای اجرای سایر طرح های عمرانی از جمله توسعه مجتمع های گلخانه ای را از خواسته های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: اعتبارات لازم برای خنداب تامین می شود. مجتمع های گلخانه ای پیشنهاد شده است.محلات، خمین و امان آباد و مجتمع ماهیان زنتی در محلات و امیدواریم تصویب شود، همچنین برای بحث آبخیزداری منطقه عشایری، مرکز تحقیقات کشاورزی و موسسه سرم سازی رازی اعتبارات خوبی پیشنهاد شده است. ، که امید است اجرایی شود.

صفری همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه های ناتمام زیادی داریم که نیازمند تسهیلات بانکی هستند و با توجه به افزایش برخی هزینه ها هنوز به بهره برداری نرسیده اند، لذا در این راستا وام هایی ارائه شده است که در صورت تصویب می توان از آنها استفاده کرد. برای تکمیل پروژه های مهم مانند کشتارگاه برای اقدام.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سومین مطالبه بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی را رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: پیشنهاداتی در حوزه کشاورزی داریم که عمدتاً اعتباری یا اعتباری نیست. تسهیلات اما می تواند راهگشا باشد و در این راستا پیشنهادهای ویژه ای وجود دارد. در مواردی شاهد جهش قابل توجهی در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید