مصوبات سفر رئیس جمهور منجر به اتفاقات خوبی در استان مرکزی می شود / پروژه های حوزه راه خمین نیازمند اعتبار و توجه ویژه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده ملت خمین در شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی تصریح کرد: در بحث سفر رئیس جمهور به استان مرکزی مدتی است که جلساتی بر اساس نیاز استان و اولویت ها برگزار می شود. و از هر شهرستان از جمله شهرستان خمین موضوعاتی که دارای اولویت و نیاز است در قالب برای تصویب این سفر سوالات آماری و جلساتی با استاندار، معاونین و همچنین در سطح وزارتخانه برگزار شد. امور داخلی

وی ادامه داد: به نظر می رسد در صورت تصویب عدد و رقم پیش بینی شده و تامین منابع لازم برای اجرای برنامه دو تا سه ساله، اتفاقات خوبی در کل استان خواهد افتاد.

نظری با اشاره به برخی از الزامات اولویت دار شهرستان خمین تصریح کرد: در این شهرستان چند موضوع اساسی و مهم وجود دارد که باید برای مصوبات سفر در نظر گرفته شود. امید است مصوبات این سفر بتواند بخشی از اعتبار لازم را تامین کند و این پروژه با پیشرفت بالای 90 درصدی به بهره برداری برسد.

نماینده مردم خمین پروژه های راهداری را از دیگر مواردی برشمرد که نیاز به توجه دارد و تصریح کرد: در بحث محورهای مواصلاتی خمین مسیر دیلیجان – محلات – خمین – الیگودرز و ازنا که بین دو استان مرکزی دیده می شود. و لرستان، یکی از پروژه های مهمی است که در مصوبات این سفر برای این اعتبار ضروری در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: جاده کمربندی خمین به اراک نیز پروژه دیگری است که 15 کیلومتر آن نزدیک به 10 سال است که تراکم دارد در حالی که یک لایه آسفالت دارد و هنوز مشکلات امنیتی جاده برطرف نشده و نیمی از آن است. به پایان رسید و باید اعتبارات لازم در سفر دولت به استان مرکزی آزاد شود.

نظری ادامه داد: بحث پروژه جاده خمین – گرچی باشی به شازند از دیگر محورهایی است که مردم از آن گلایه دارند چرا که زمان زیادی طول کشید و فداکاری های زیادی انجام شد، بنابراین میزان آن در مصوبات سفر برای آن دیده می شود. و همچنین مسیر خمین – گلپایگان – خوانسار، پروژه ای بودن این پروژه بین دو استان مرکزی و اصفهان از مواردی است که اعتبارات آن تخصیص یافته است و امیدواریم با تایید نهایی در بازدید محترم رؤسای جمهور و اجرای آن، محرومیت هایی که در این نقاط به چشم می خورد، از شهر خمین نیز رفع خواهد شد.

نماینده مردم خمین در خصوص تاخیر در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی نیز خاطرنشان کرد: معمولاً هر کدام از استان هایی که برنامه اولیه سفر نهایی شده و آماده اجرای مصوبات سفر هستند در اولویت هستند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید