عدم آمادگی استان دلیل تاخیر در سفر رئیس جمهور به مرکزی است/ کارخانجات استان، مشکل آب و پروژه های راه نیازمند برنامه ریزی و اعطای وام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در گفتگو با دیار آفتاب; وی ضمن گلایه از استانداران از تاخیر در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: متاسفانه در استان هیچ راهی وجود نداشت که زودتر از آن سفر رئیس جمهور به استان مرکزی انجام شود. این سفر انجام نمی شود زیرا آنها در پاسخ به صراحت گفتند که استان هنوز طرح ها و مقدمات سفر را آماده نکرده است.

وی ادامه داد: امروز که هیات دولت به استان مرکزی سفر می کند متاسفانه منابع مالی نفت تبدیل به اوراق شده و با اوراق نمی توان انتظار داشت که پروژه های عمرانی قابل توجهی در استان محقق شود.

آصفری تاکید کرد: ما این گلایه را داریم و با توجه به اینکه استان مرکزی هم در انتخابات 1395 و هم در سال 1400 در رای دادن به آقای رئیسی جلوتر بود، علاقه مند بودیم به جای اینکه جزو استان هایی باشیم خیلی زودتر به استان مرکزی سفر کنیم. تقریباً یک به اگرچه شایستگی زیادی برای توزیع وجود ندارد، اما امیدواریم این سفر برای استان مرکزی خیر و برکت داشته باشد.

نماینده مردم اراک با اشاره به درخواست های رئیس جمهور در این سفر خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله مشکلاتی است که کارخانه های ما دارند به ویژه کارخانه هایی مانند آذرآب و هپکو که مجموعه ای از برندها هستند، کارخانه های بزرگی وجود دارد. در استان مرکزی اما امروز متاسفانه از ظرفیت 100 درصدی آنها استفاده می شود. امکان ندارد و با وجود اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است، اما متاسفانه نرخ بیکاری در این استان دو رقمی است، بنابراین انتظار می رود به موضوع اشتغال توجه ویژه ای شود و شرایط برای آن فراهم شود. در منطقه

وی تصریح کرد: عدم حمایت لازم از تولید در استان علیرغم وجود زیرساخت ها که ایجاب می کند این سفر دارای مصوبات و اعتبارات ویژه در زمینه رفع موانع تولید و اشتغال باشد.

آصفری بحث آب و پروژه های آبرسانی را یکی از اولویت های استان برشمرد و تصریح کرد: استان مرکزی یکی از استان هایی است که در بحث آب با مشکلات جدی مواجه است و امروز حتی دامداران ما نیز با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با مشکلات جدی مواجه شوند. با اقدامات لازم حل شود.

وی ادامه داد: با وجود سد کمال صالح که هدیه مقام معظم رهبری مردم اراک است، کمتر از 50 درصد ظرفیت آب آن به شرب انسان اختصاص دارد و بیشتر این آب به صنایع اختصاص دارد. انتظار می رود دولت با رفع مشکل آب، یک بار برای همیشه آن را حل کند و با هدایت فاضلاب شهر اراک برای صنایعی مانند پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاهی از توزیع آب بهداشتی و سالم سد کمال صالح به صنایع جلوگیری کند. .

نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب با تاکید بر اینکه پروژه های راهداری استان مرکزی نیازمند اعتبار است خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه تمام مانند بیمارستان 500 تختخوابی ولیعصر(عج) اراک، کتابخانه مرکزی، جاده درمان – دیمان. و VFS-آقچه قلعه انتظار می رود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید