بازدید وزیر بهداشت از کارخانجات گروه صنعتی مپنا/ بازدید رئیس جمهور از پروژه های مختلف و دیدار مردمی

دکتر واحدی وزیر کشور نیز در سفر رئیس جمهور به استان البرز و وزرا و معاونان وی در کرج حضور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج؛ غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود: برنامه سفر وزیر محترم کشور به شهر کرج از شامگاه پنجشنبه 18 فروردین ماه با گرامیداشت مقام شامخ شهید آغاز می شود.

وی افزود: بازدید از بزرگراه شهید سلیمانی از شهر کرج و بزرگراه شهدای البرز در ادامه سفر وزیر کشور به کرج خواهد بود.

کاسم پور گفت: بازدید از روند اجرایی خط 2 قطار شهری کرج از دیگر محورهای برنامه سفر یک روزه دکتر واحدی برای شهر کرج است.

وی ادامه داد: دیدار شخصی و تخصصی با تعدادی از روسای واحدهای تولیدی شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهدا، بازدید از روستای کندر از برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور خواهد بود. و هیئت همراه در کرج.


بازدید وزیر بهداشت از کارخانه های گروه صنعتی مپنا

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده ویژه آیت الله رئیسی از کارخانه های صنعتی پرتو مپنا فردیس بازدید کرد.

مدیر بازرگانی شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا در این بازدید گفت: زمینه ساخت تجهیزات پزشکی در شرکت پورتومنا را آماده کرده و برای سفر وزیر بهداشت آماده کرده ایم. ما این مجموعه را داریم.

رضا تهرانی افزود: فناوری این قطعات کاملا مشابه و همسو با فناوری موجود در دنیا در شرکت پورتومپانا است و ارزش این محصول سالانه 250 میلیون دلار است.

مدیر بازرگانی شرکت مهندسی مپنا گفت: دولت سالانه 4 هزار و 500 میلیارد تن یارانه برای این قطعات پرداخت می کند و اگر ارز ترجیحی کاهش یابد و دولت بخواهد یارانه ها را افزایش دهد فشار مالی زیادی به دولت وارد می شود.

وی گفت: این طرح را تهیه و به وزارت بهداشت ارائه کرده ایم تا بتوان این محصولات را در داخل کشور تولید کرد و با این اقدام حداقل 50 درصد قیمت را نسبت به نمونه های خارجی و وارداتی کاهش داد. “

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به 18 استان از جمله هرمزگان، کوم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراهران و مازندران و مشهد سفر کرده است. او سفر کرد.

a6db5268 01dc 40ff 931d 6586005afc04 خبر خاکستری


تفاهم نامه ساخت تجهیزات پزشکی در استان البرز منعقد شد

در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه همکاری بین این وزارتخانه و گروه صنعتی مپنا در فردیس البرز امضا شد.

این تفاهم نامه بر اساس تفاهم نامه گروه مپنا و وزارت بهداشت در سال 1393 در ارتباط با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط شرکت مشترک گروه مپنا و وزارت بهداشت تحت عنوان «توسعه سلامت مپنا» به اجرا درآمد. شرکت» (تباسوم) بی.

بر این اساس، داخلی سازی و تولید تجهیزات پزشکی به شرکت مهندسی و کنترل برق مپنا (MECO) محول شد.

در همین راستا شرکت مکو در سال 1396 فعالیت خود را جهت ایجاد مرکز تولید تولید تجهیزات پزشکی با تکنولوژی بالا جهت تصویربرداری تشخیصی آغاز کرد.تیم تجهیزات پزشکی با استفاده از روش های نوین (برای کاهش مصرف سیال هلیوم) نصب شده است.

اقدامات انجام شده توسط شرکت مکو شامل شناسایی و جذب شرکت های مشترک داخلی و خارجی، انعقاد قرارداد مشارکت در توسعه محصول و اخذ مجوزهای لازم از اداره کل فناوری پزشکی و آماده سازی زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت های این شرکت می باشد.

محصولات مک کوی در زمینه تجهیزات تشخیصی و درمانی در سطح تکنولوژی روز در فاز اول دستگاه سی تی اسکن Multi slice، دستگاه MRI میدانی 1.5 تسلا، شتاب دهنده خطی -6 MV (LINAC) (برای درمان سرطان).

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته و با کمک توانمندی های داخلی در این زمینه، انتظار می رود در ماه های آینده محصولات توموگرافی کامپیوتری و پرتودرمانی به بازار عرضه شود. محصول MRI با کمک توان داخلی و دانش بومی در این زمینه بومی سازی و در بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید