تحرک استان مرکزی با اجرای مصوبات سفر/تامین اعتبارات رئیس جمهور ۸۰ درصد نقدی و مابقی در اسناد خزانه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به استان مرکزی گفت: پروژه های نیمه تمام زیادی در استان مرکزی وجود داشت که گاهاً پیشرفت زیادی داشت اما به دلیل کمبود اعتبار به تاخیر افتاد اما عمدتاً در این پروژه ها گنجانده شد. تاییدیه های سفر

وی ادامه داد: در حالی که قول داده شده بود اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در مدت دو سال تامین شود که 80 درصد آن نقدی و 20 درصد از طریق اسناد خزانه خواهد بود، لذا انتظار می رود با اجرای مصوبات این سفر. شاهد توسعه خوبی در سطح استان مرکزی خواهیم بود

نظری تصریح کرد: برای برخی از پروژه ها اعتبارات جهانی در اختیار وزارتخانه ها قرار گرفته و بخشی نیز به استان اختصاص یافته است که با هماهنگی سازمان برنامه و مسئولان مربوطه بر اساس پروژه های تعیین شده برای هر شهرستان انجام می شود.

نماینده مردم خمین خاطرنشان کرد: در مجموع به نظر می رسد با اجرای مصوبات این سفر شاهد حرکت چشمگیری در نقاط مختلف استان مرکزی باشیم.

نظری درباره سفرهای استانی هیات دولت در یکسال دولت سیزدهم نیز گفت: حسن این اقدامات این است که پس از مدت ها که دولتمردان قبلی اتاق خود را ترک نکرده بودند و مردم عملا با مشکلات عدیده ای روبه رو بودند. حضور رئیس جمهور و برخی وزرا و معاونان در استان های مختلف قطعا می تواند بخشی از نیازهای زمینی باقی مانده مردم را که در دولت های یازدهم و دوازدهم مغفول مانده بود، جبران کند.

وی افزود: در عین حال به نظر می رسد یکی از مشکلات عمومی این است که دولت از همان روزهای اول رای اعتماد و تشکیل کابینه سفر را آغاز کرد که به دلیل شناخت ساختار و تشکیلات وزرا مشکلاتی داشت. از دولت وزارت مربوطه به خوبی چالش ها را دید، سپس از تثبیت و آگاهی کامل از ظرفیت ها و آسیب ها وارد کار شد.

نماینده مردم خمین در مجلس ادامه داد: برخی از وزرا هنوز نیروهای خود را به طور کامل و درست سازماندهی نکرده اند و از سوی دیگر در نقاط مختلف کشور با مشکل مواجه شده اند. وقتی وزیری در منطقه ای حضور پیدا می کند با مطالبات فراوان مردم به وزارت برمی گردد در حالی که گاهی ساز و کار هنوز پابرجاست. پیگیری ادعا به طور کامل و مطلوب در نظر گرفته نمی شود.

نظری خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلاتی که امروز به ویژه در حوزه مدیریت بازار مشاهده می شود به این دلیل است که برخی از وزرا هنوز نتوانسته اند جایگاه خود را در این وزارتخانه به نحو مطلوب سامان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید