پیاده روی اربعین حسینی رزمایش عظیم فرهنگی و تربیتی/ اجرای مصوبات سفر هیئت دولت در استان تحول آفرین خواهد بود.


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894511

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک رزمایش عظیم فرهنگی و تربیتی است، گفت: این همایش جهانی ارزش ها و ارزش های دینی حسینی را در جهان و امروز در ایران، عراق و سایر کشورها زنده کرده است. این منطقه به برکت اربعین، شعار لبیک یاحسین را رهبری می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب ؛ حجت الاسلام قاسم عبداللهی امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه سیاسی اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، شهادت حضرت رقیه (س) را تسلیت گفت و گفت: شهادت حضرت رقیه. (علیه السلام) امروز برای ما درس هایی دارد که یکی از آنها تربیت دینی فرزندان و توجه به مسئله خانواده است، زیرا مکتب عاشورا خانواده محوری را آموزش می دهد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی و انقلابی حاکم در کشور، موضوع خانواده بسیار مهم است و مهمترین تفاوت خانواده اسلامی با خانواده غربی در قوانین است، زیرا در غرب خانواده رویکردی فرد محور و بی بند و باری دارد و معتقد است که دین نباید در خانواده دخالت کند، اما در اسلام خانواده محور است.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: متأسفانه امروز دشمن با اقدامات ضدفرهنگی درصدد تعرض به هویت ایرانی و اسلامی و تخریب بنیان خانواده است و نخبگان، عالیه و دانشگاهیان باید برای خنثی کردن این موضوع تلاش کنند. توطئه های دشمن».

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی مانند یک رزمایش عظیم فرهنگی و تربیتی است، گفت: این همایش جهانی ارزش های دینی و حسینی را در جهان زنده کرده است و امروز در ایران، عراق و سایر کشورهای منطقه به برکت اربعین شعار لبیک یاه حسین شنیده می شود

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: امروز نیازمند نگاه دینی و انقلابی به مسئله خانواده و جمعیت هستیم و فرهنگ حسینی و علوی باید در فرهنگ کشور حاکم باشد چرا که فرهنگ علوی و حسینی چاره ساز است. به مشکلات و یکی از مهمترین درس های عاشورا توجه به خانواده است.» و این باید برای ما درس باشد.

وی با اشاره به 10 شهریور ماه و روز پدافند هوایی گفت: نیروی پدافند هوایی یکی از مهمترین یگان های ارتش مقتدر و انقلابی است که دستاوردهای زیادی برای کشور به ارمغان آورده است و امروز به برکت اقتدار نیروهای مسلح، دشمنان جمهوری اسلامی را رسانه های غربی می شناسند، هیچ حمله نظامی و هوایی علیه ایران اسلامی ندارند.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: ایران قبل از انقلاب در اوج وابستگی دفاعی و نظامی بود اما به برکت انقلاب اسلامی و جوانان غیور و به کارگیری روحیه جهادی و انقلابی امروز به خودسازی رسیده ایم. اعتماد به نفس در عرصه نظامی و دفاعی و دشمن اجازه هیچ گونه تهاجم و نگاه چپ را نمی دهد حریم کشور را ندارد.

وی ادامه داد: الگو قرار دادن خودکفایی و توانمندی در عرصه دفاعی و نظامی باید در اقصی نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد و امروز ملت ایران و میزبانانش به نیروهای مسلح مقتدر و انقلابی کشور افتخار می کنند.

امام جماعت موقت اراک با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای هیئت دولت و لزوم توجه به رهنمودهای معظم له گفت: توصیه های مقام معظم رهبری به دولت باید در راس سیره و سلوک همه رهبران قرار گیرد. مسئولان کشور و باید در همه بخش ها اعمال شود.

وی تاکید کرد: امید آفرینی و بازگرداندن اعتماد عمومی مهمترین وظیفه دولت سیزدهم است و همه ارکان دولت و نظام اسلامی باید برای رفع مشکلات مردم تلاش جهادی کنند.

حجت الاسلام عبداللهی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم یک دولت انقلابی و جهادی است، گفت: دولت سیزدهم باید حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهد و امروز مهمترین مشکل مردم معیشتی است، دولت باید برنامه انقلابی داشته باشد. من اجازه میدهم.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی امید را در بین مردم بازگردانده و مورد قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفته است، تصریح کرد: مصوبات پیگیری سفر رئیس جمهور به استان مرکزی باید سرلوحه کار مسئولان ارشد استان و اجرای مصوبات باشد. مصوبات سفر هیئت دولت به استان تحول آفرین خواهد بود.

امام جمعه اراک با تشریح اقدامات و عملکرد درخشان دولت سیزدهم در یک سال گفت: افزایش تورم در کشور از 60 به 40 درصد نتیجه عملکرد جهادی و انقلابی دولت است اما تورم 40 درصدی. بسیار بالاست و دولت باید برای حل آن تلاش کند.

وی با اشاره به روز تعاون و اهمیت تعامل و مشارکت مردم برای حل مشکلات کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید برای حل مشکلات کشاورزان تلاش جهادی داشته باشد و اعتماد کشاورزان به خوبی جلب شود.

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: خودکفایی در گندم، دانه های روغنی و سایر امور کشاورزی یک ضرورت حیاتی برای کشور است و جهاد کشاورزی باید اولویت مهمی داشته باشد چرا که وابستگی ایران اسلامی به کشاورزی خارجی قابل قبول نیست. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید