«پیاده روی اربعین» حسینی، رزمایش بزرگ جهان اسلام/ ایستادگی و مقاومت ملت ایران موجب پیشرفت و موفقیت شد.


ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896223

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین حسینی رزمایش بزرگ جهان اسلام است، گفتند: اربعین یک رسانه بین المللی بی نظیر برای جهانی شدن حماسه حسینی است که در کمال تعجب نقش یک رسانه جهانی را برای عرضه امام حسین (ع) ایفا می کند. (عج) و کیام حسینی بازی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین حسینی رزمایش بزرگ جهان اسلام است، گفتند: اربعین یک رسانه بین المللی بی نظیر برای جهانی شدن حماسه حسینی است که در کمال تعجب نقش یک رسانه جهانی را برای عرضه امام حسین (ع) ایفا می کند. (عج) و کیام حسینی بازی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: آمریکا در رسانه های خود ادعا می کند که دیدگاه های ایران سازنده نیست، نشان از دشمنی آنها با مردم ایران است.

وی ادامه داد: اگر همه حقوق ملت ایران در موضوع برجام ضایع شود یا این برجام مانند گذشته ضمانت اجرایی نداشته باشد و ایران به حقوق اقتصادی خود در برجام نرسد، از نظر آمریکایی‌ها، دیدگاه‌های ایران سازنده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به سابقه بد وعده ها، توافقات ناپایدار و زیاده خواهی های آمریکا و اروپایی ها، گفت: فشار سنگین رسانه های غربی علیه ایران تنها با هدف تسلیم جمهوری اسلامی ایران و نادیده گرفتن آن است. حقوق مردمش.بنابراین مردم ایران به صدای رسانه های منحط غربی گوش می دهند. توجه نخواهند کرد

عبادی زاده در ادامه سخنان خود به حضور سرلشکر باقری و سرلشکر سلامی در مراسم الحاق تجهیزات و ناوهای تخصصی و پدافندی «شهید سلیمانی، روحی و دارا» به ناوگان سپاه اشاره کرد و آن را از افتخارات سپاه دانست. ناوگانی که موجب حیرت دشمنان شد.

وی بخشی از این افتخار را حاصل توانمندی جوانان هرمزغانی عنوان کرد و ادامه داد: خط رسانه ای دشمن نشان می دهد که آمریکایی ها و صهیونیست ها از این توان دریایی و افتخارات نیروی دریایی سپاه و همچنین هشدار فرماندهان نظامی ما هراس دارند. در مقابل ایجاد جنبش‌های صهیونیستی، با خطوط دریایی و نیاز آمریکایی‌ها به احتیاط برای ایجاد مزاحمت در منطقه، این ترس دوچندان شد.

امام جمعه بندرعباس افزود: به گفته سرلشکر سلامی دوران مردسالاری آمریکا به پایان رسیده است، دشمنان ما باید بدانند که با ملتی مواجه هستند که عزم و اراده دارد، این را ما به آمریکایی ها می گوییم. “آزمایش آزمایش شده یک اشتباه است”


حضور تیم پزشکی موسسه تقم در هرمزگان فرصتی برای درمان ناهنجاری های مادرزادی است.

عبادی زاده در بخشی دیگر از خطبه ها به حضور تیم پزشکی موسسه تحق در استان هرمزگان اشاره کرد و ادامه داد: موسسه تحق یک موسسه خیریه است که به درمان بیماران مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی کمک می کند که هزینه های گزافی را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: پزشکان موسسه تخام حرکتی تقوی را در خصوص درمان کودکان ناهنجاری مادرزادی آغاز کرده اند و این حضور فرصتی است تا مردم استان هرمزگان از حضور این تیم پزشکی به صورت رایگان استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های افتتاحیه به موضوع آسیب شناسی اجتماعی بی توجهی به پوشش و حجاب اشاره کرد و افزود: تکلیف مربوط به اصل حاکمیت است و در همه حکومت های دنیا اصل حاکمیت است. تکلیف مربوط به قانون است و اگر تکلیف در جامعه نباشد قانون و مقررات وضع نمی شود.


لزوم توجه مسئولان دولتی به حجاب و حجاب در محیط های اداری

عبادی زاده با بیان این مطلب؛ حکومت اسلامی نباید به فضاسازی معاندین در بحث حجاب توجه کند، گفت: فرانسه حق حجاب دختران مسلمان را در مدارس و دانشگاه ها سلب می کند اما همین دولت ها قانون حجاب اسلامی را در ایران مد نظر دارند. قانون بازی های دولتی و همجنس گرایان در سایر کشورها اجباری است. آنها خودشان آن را اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه باید مصالح اجتماعی بر منافع شخصی مردم اولویت داشته باشد، گفت: حجاب شرعی است و مردم باید در این زمینه به وظایف خود به درستی عمل کنند. از قوانین و مقررات جلوتر باشید.


ایستادگی و مقاومت ملت ایران باعث پیشرفت و موفقیت شد

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: اربعین حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی حرکت به سوی حجت خدا، به سوی امام و به سوی حسین زمان است.
امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: اربعین یک رسانه بین المللی بی نظیر برای جهانی شدن حماسه حسینی است که در کمال تعجب نقش یک رسانه جهانی را برای عرضه امام حسین (ع) و قیام حسینی ایفا می کند.
شریفی گفت: اربعین مانور عشق، صفا، ایثار، عطوفت، آسایش و ایثار است که می توان بهشت ​​الهی را در میان این جمعیت با تمام وجود احساس کرد و در نهایت حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ و یک راهپیمایی بزرگ است. مانور بزرگ در برابر جریان شرک و کفر و جاهلیت مدرن در برابر دشمنان شناخته شده عصر است.

وی تصریح کرد: چیزی که مهمتر از استقرار نظام اسلامی است و آن را دوام و پیشرفت کرده است، ایستادگی و مقاومت مردم عزیز و نجیب ایران است. پایداری و استقامت ملت ایران بی‌تردید در دنیای امروز بی‌سابقه و بی‌نظیر است و مبتنی بر الگوهای فرهنگی شیعه از جمله فرهنگ علوی، فرهنگ فاطمی، فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مهدوی است و همین امر سبب افزایش معجزه‌آسا است. در ایستادگی و پیروزی ملت ایران، تحت انواع فشارها، توطئه ها و توطئه ها قرار دارد.
حزیب جمعه حاجی آباد گفت: مقاومت و ایستادگی ملت ما باعث ناراحتی و عصبانیت دشمنان شد چرا که فکر می کردند مردم ما ناامید و از نظام فاصله می گیرند، بنابراین تمام هزینه ها و برنامه های آنها نقش بر آب شد.

شریفی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های استکبار رنگ آمیزی به اختلافات و خطوط جداکننده غیر واقعی در جهان اسلام است که باید برای دشمن دیده و درک شود. جنگ افروزی شیعه و سنی، عرب و غیریهود، شیعه با شیعه و سنی با سنی که متاسفانه در برخی کشورها دیده می شود، از سیاست های شیطان بزرگ آمریکاست که باید هوشیار و با اتحاد و همدلی باشد. و توجه به اشتراکات و مخالفت با یک دشمن، کینه توزی و دشمنی آنان را خنثی کند و امت اسلامی را نیرومندتر، نیرومندتر، سربلندتر و پیروز سازد.


پیاده روی اربعین حسینی تمرین بزرگ جهان اسلام است

حجت الاسلام سید باقر درخشان امام جمعه موقت میناب ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: برکت زیارت امام حسین علیه السلام آمرزش گناهان است.
وی افزود: یکی از برکات اربعین حسینی زنده نگه داشتن قلب و راه امام است.
درخشان افزود: پیاده روی اربعین حسینی رزمایش بزرگ جهان اسلام است.
وی گفت: محبت به اهل بیت علیهم السلام حد و مرز ندارد و به تمدن بزرگ اسلامی تبدیل شده است.
بازیگر خطیب جمعه میناب افزود: ایمنی پیاده روی اربعین حسینی به برکت خون شهدای والامقام است و باید قدر آن را بدانیم.

وی به اختلاف گروه های سیاسی در عراق اشاره کرد و گفت: این درگیری ها اسفناک است و به نفع شیعیان و جهان اسلام نیست و ملت عراق باید وحدت و انسجام خود را حفظ کند.
درخشان افزود: اقدامات هوشمندانه مراجع تقلید شیعه عراق مانع از بروز ناآرامی در عراق شد.


اربعین زمینه ساز تداوم قیام عاشورا برای پیوند با قیام و حکومت مهدوی است.

حجت الاسلام علیرضا بینایاز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) هر ساله پیاده روی اربعین را به عنوان بزرگترین اجتماع مذهبی و در سایه مقاومت و تلاش مسلمانان و عاشقان برپا می کنند. برگزاری مراسم اهل بیت در مقایسه با گذشته هر سال چشمگیرتر است.
وی با بیان اینکه اربعین زمینه ساز تداوم قیام عاشورا برای ارتباط با قیام و حکومت مهدوی است، یادآور شد: با تلاش ستاد اربعین کیش حدود 600 نفر از کیشون راهی کربلا می شوند و این تلاش هاست. قدردانی می شوند.
بی نیاز با اشاره به استفاده از ناوهای جدید در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: 100 فروند از این کشتی ها با توان ایران ساخته شده و گامی در جهت ارتقای قدرت بازدارندگی ایران اسلامی است نه علیه ایران.
امام جمعه کیش همچنین با اشاره به دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: پرچم جمهوری اسلامی با الهام از اهل بیت استوار ماند. (ع) و پرچمدار مبارزه با استکبار و صهیونیسم و ​​وحدت جهان اسلام ضروری است. موفقیت مساوی با دشمنان است.


وضعیت کیش برای ساکنان این جزیره غیر قابل قبول و ناپسند است
وی با اشاره به ویژگی های امت امام حسین(ع) گفت: منتظران امام زمان (عج) برای رسیدن به مهدویت باید با سربلندی از نهضت عاشورا بیرون بیایند و امروز ادعای سربازی حضرت عصر(عج) که باید دارای ویژگی هایی باشد زیاد است. به عنوان بینش و دانش و توانایی فرمانروایی و درس گرفتن از وقایع تاریخ.
وی بدون نیاز یادآور شد: شهید سلیمانی این اطاعت و قوت روحیه را داشت که اکنون به برکت حضور یارانش انقلاب اسلامی به نیروی اول منطقه تبدیل شده و زمینه ساز ظهور حضرت حجت است.
وی افزود: وضعیت کیش برای مردم این جزیره مناسب و قابل قبول نیست اما با ظرفیت و توانمندی هایی که وجود دارد بدون شک می توان این مشکلات را حل کرد.
امام جمعه کیش یادآور شد: برخی مشکلات را بزرگنمایی می کنند در حالی که باید مشکلات را صادقانه و بدون اغراق در کنار خدمات ارائه شده بیان کرد.
وی تقریب، همکاری و همدلی با مسئولان و دست اندرکاران را از اولویت های سازمان امامت جمعه کیش عنوان کرد تا با تلاش و کوشش بتوان مشکلات جزیره را حل کرد و یادآور شد: این تشکل زبان گویای مردم است. مسئولان و از سوی دیگر دست مسئولان برای حل مشکلات برعهده خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید