حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین، دشمنان اسلام را نگران کرد/ مدیریت جهادی پیاده روی اربعین از دو کشور ایران و عراق


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896313

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین، دشمنان اسلام را نگران کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: سفر اربعین به کربلا از سنت و سیره بزرگان و علما بوده و در این سفر اعمال و برکات فراوانی بوده است. در طول تاریخ.

وی افزود: شور و حماسه حسینی همواره در میان مردم عراق، علما و سایر ملت ها وجود داشته و این شور و نشاط در سال های اخیر افزایش یافته است.

عضو کمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی کشور تصریح کرد: در همایش بین المللی اربعین نه تنها شیعیان، بلکه بسیاری از غیر شیعیان حتی از مذاهب و ملل مختلف حضور دارند و جدا از بار معنوی، در آنجا حضور دارند. پیام های سیاسی و اجتماعی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین موجب تشویش دشمنان اسلام شد، خاطرنشان کرد: در این ایام که مشکلاتی در عراق به وجود آمد و مرزها برای ساعاتی بسته بود شاهد شور و شوق دشمنان بودیم. که از هشتگ استفاده می کنند. اربعین بدون اربعین شاد بود.

وی گفت: در پی اوضاع عراق شاهد حرکت فقیه فرزانه آیت الله خیری بودیم که با بیان این سخنان مقتدی صدر را به تسلیم ولایت دعوت کرد که در نتیجه اوضاع آرام و مرزها شد. بازگشایی شدند و مردم . با شوق بیشتری به سمت حرم ها رفتند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: با وجود این سختی ها و فشارهای اقتصادی، تنها پنج تا هفت میلیون ایرانی از کشورمان به زیارت اربعین می روند که از داخل کشور تا مرزها و مرزها اجرا می شود. از مرزها تا عراق. و بازگشت برای آنها بسیار دشوار است.

حجت الاسلام فلاحی پیاده روی اربعین را حکم جهادی می داند که از دو طرف ایران و عراق انجام می شود زیرا این همه افراد را می پذیرند و تعداد زیادی زائر اربعین از پاکستان وارد ایران می شوند و از چند کشور دیگر از داخل مرز ایران می روند. به عراق

وی افزود: پیاده روی اربعین علاوه بر اینکه حاوی پیام هایی درباره عاشورا است، پیام های سیاسی و اجتماعی نیز دارد.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: رزمایش بزرگ مسلمانان با ندای عاشورا و مدیریت جهادی این جمعیت از ویژگی های اربعین است و البته این شور و نشاط روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید