توطئه بدون دولت عراق برای ایجاد ناامنی / دشمنان ملت عراق نگران اتحاد ایران و عراق هستند


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893788

سیدجعفر قنادباشی گفت: آمریکایی ها در سه سال اخیر علنا ​​و آشکارا سعی در تضعیف دولت و تضعیف آن در عراق و ایجاد کشوری بدون دولت دارند و از سوی دیگر به دنبال ایجاد اخلال هستند. امنیت این کشور که برنامه دولت آمریکاست، آرزوی واکنش منطقه و دولت های دست نشانده این است که چنین اتفاقی در عراق رخ دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جعفر کندباشی در گفتگو با را آرمان; وی با اشاره به اتفاقات اخیر عراق گفت: متأسفانه چند جریان بین المللی و منطقه ای در عراق مدتی است که سعی در ایجاد هرج و مرج در این کشور دارند و تلاش می کنند دولت عراق را از اقدامی برای تکمیل ساختار سیاسی خود بازدارند. آنها می خواهند مانع رشد فرصت های اقتصادی این کشور شوند.

این کارشناس خاورمیانه ادامه داد: در این شرایط متأسفانه برخی گروه ها خواهان ادامه حضور نیروهای خارجی در عراق هستند
و بدون توجه به توطئه هایی که علیه کل مردم عراق انجام می شود، دست به قدرت طلبی زدند و در واقع قدرت طلبی آنها منجر به افتادن بهانه به دست جریانات بین المللی و روند توسعه عراق شد. به سمت خطرناکی رانده شد.آهسته

وی تصریح کرد: در این لحظه توطئه عاجل و فوری در دستور کار طرف های منطقه است و هدف کوتاه مدت آنها ایجاد توطئه در عراق است تا راهپیمایی بزرگ اربعین دیگر تکرار نشود.

توطئه تبدیل عراق به کشوری بدون تابعیت برای ایجاد ناامنی

گنادباشی تصریح کرد: در ادامه سیاست های گذشته مبنی بر تبدیل عراق به کشوری بدون دولت و تلاش برای ایجاد ناامنی در آن کشور در زمانی که گروه ها سعی در تصاحب قدرت داشتند، توطئه جلوگیری از برگزاری باشکوه مراسم اربعین نیز اجرا شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: آمریکایی ها در سه سال اخیر علنا ​​و آشکارا سعی در تضعیف دولت و تضعیف آن در عراق و ایجاد کشوری بدون دولت دارند و از سوی دیگر تلاش می کنند. تلاش برای برهم زدن امنیت این کشور و این طرح دولت آمریکا یک درخواست ارتجاعی است، این منطقه و دولت های دست نشانده است که چنین حادثه ای در عراق رخ می دهد و مشکلی است که ما نمی توانیم فراموش کنیم.

آمریکا و مرتجعین منطقه به دنبال تضعیف دولت عراق هستند

وی با بیان اینکه مجالس قبلی و فعلی عراق دو قطعنامه بسیار مهم را تصویب کردند و این دو قطعنامه دشمنی دشمنان را تشدید کرد، تصریح کرد: مجلس فعلی عراق نیز قانونی را تصویب کرد که هر گونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی محکوم است.

گنادباشی ادامه داد: این دو قطعنامه از نظر مثلث یهودی، عربی و غربی جنایت بزرگی محسوب می شود و این موضوع خواسته نمایندگان مردم عراق بود و واکنش های دشمنان عراق را برانگیخت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: دشمنان عراق نگران هستند که قدرت در عراق به ایران منتقل شود و این یکی از بزرگترین نگرانی های آنهاست. آنها معتقدند افکاری که بر اخراج آمریکایی‌ها از عراق تاکید می‌کند و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منع می‌کند، همسو با افکار ایران است و دشمنان کشور عراق به دنبال دامن زدن به توطئه‌های خود هستند. آن کشور عراق

بی تفاوتی حامیان صدر به توطئه های بزرگ علیه عراق

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط گروه مقتدی صدری از جریانات بی خبر بودند و توطئه های بزرگ علیه عراق را تحلیل نمی کردند و به دنبال اشتراک و قدرت طلبی بودند و انگیزه هایی ایجاد کردند تا بتوانند نقشه های خود را بهتر اجرا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید