رئیسی: سیاست دولت این است که فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی تبدیل نشود/ فعالیت هر تریبون خارجی که بخواهد در ایران دفتر تاسیس کند بلامانع است/دشمن قصد دارد حجاب را امنیتی کند اما دولت قطعا اجازه نخواهد داد

رئیسی: سیاست دولت این است که فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی تبدیل نشود/ فعالیت هر تریبون خارجی که بخواهد در ایران دفتر تاسیس کند بلامانع است/دشمن قصد دارد حجاب را امنیتی کند اما دولت قطعا اجازه نخواهد داد

رئیس جمهور در دیدار با فعالان دانشجویی به شبهات مربوط به شبهه شرکتی بودن دولت، برنامه دولت برای انضباط نظام پولی و بانکی کشور، بهره وری، وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی، عدم هماهنگی در خصوص مواضع برخی از مقامات کشوری، انتصابات، فیلترینگ، موضوع عفاف و حجاب و سفر.

نشست صمیمی جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستگاه های اجرایی برگزار شد. معاون رئیس جمهور و رئیس کابینه رئیس جمهور و همچنین با ضیافت افطار. ، به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند و پس از 2 ساعت استماع سخنان صریح 13 میهمان، رئیس جمهور به برخی از سوالات و شبهات مطرح شده از سوی آنان پاسخ داد.

رئیسی در این دیدار ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تجلیل و قدردانی از حضور پرشور و باشکوه ملت ایران و آزادگان جهان در راهپیمایی این روز، از نقش مردم متعهد، مؤمن و انقلابی گفت. دانشجویان در خنثی سازی توطئه دشمنان در اغتشاشات پاییز سال گذشته برای تعطیلی کشاندن دانشگاه ها» تقدیر کرد و گفت: جنبش های دانشجویی با حفظ پرچم دشمن را در ایجاد اغتشاش در فضای علمی کشور ناکام گذاشتند. افزایش دانش و تقاضای بالا.

رئیسی دستیابی به اقتدار علمی دانشگاه های کشور را یکی از تمایزات ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: جامعه علمی کشور نباید به این میزان پیشرفت بسنده کند و باید در جهت افزایش دانش، تربیت نیروی انسانی موثر تلاش بیشتری داشته باشد. و در حل مشکلات کشور مشارکت کنند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی را تماشا کرد و آنان به تشریح وضعیت کشور در زمان تحویل گرفتن از دولت قبل و برخی اقدامات و دستاوردهای دولت در حوزه اقتصاد از جمله پرداختند. اجرای طرح ارتقای یارانه ها، کاهش 20 درصدی تورم در 6 ماهه، آغاز به کار دولت، به روز رسانی درآمد دولت و شناسایی 2 میلیون مودیان جدید و کسب موفقیت بی نظیر اداره کشور بدون کسری بودجه در سال گذشته با کنترل منابع و مخارج دولت.

رئیسی همچنین با توقف رشد سریع نقدینگی و حتی کاهش رشد نقدینگی، پس از یک دهه رشد اقتصادی نزدیک به صفر، به رشد اقتصادی 4 درصدی رسید، وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال گذشته، رشد چشمگیر و چشمگیر تعداد و حجم شرکت های تولیدی بر اساس دانش، اختصاص ده ها میلیارد تومان به نیروی انتظامی و طرح هایی مانند رتبه بندی معلمان پس از 13 سال وقفه، طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین قیمت گذاری خدمات درمانی، افزایش فروش نفت و تامین منابع ارزی مورد نیاز کشور با وجود فشارهای بی سابقه دشمن را از دیگر دستاوردهای دولت مردمی برشمرد.

رئیسی در ادامه به سوالات و شبهات نمایندگان تشکل های دانشجویی در خصوص شبهه دولت به بنگاه داری، برنامه دولت برای انضباط نظام پولی و بانکی کشور، بهره وری، وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی، عدم هماهنگی دولت، پاسخ داد. مواضع برخی مقامات دولتی، انتصابات، فیلترینگ، موضوع عفاف و حجاب و سفرهای استانی دولت پاسخ داده شد.

رئیس جمهور درباره شبهات کارآفرینی دولتی گفت: دولت سرمایه گذاری و ایجاد بنگاه های اقتصادی را مفید می داند، اما کارآفرینی دولتی مضر است و کارآفرینی مورد تایید دولت در دستگاه های اجرایی و بانک ها نیست و موارد تخلف وجود دارد. و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

رئیسی در خصوص برنامه دولت برای انضباط نظام پولی و بانکی کشور نیز تصریح کرد: معتقدیم تحول اقتصادی در گرو اصلاح نظام بانکی است. دولت وظیفه خود می داند در عملکرد و مقررات نظام بانکی بازنگری کند و با بی انضباطی مالی بانک ها و اضافه برداشت برخی موسسات پولی و بانکی برخورد کند.

رئیسی در پاسخ به شبهه یکی از حاضران در خصوص لایحه تولید دارایی دولت، گفت: همه قوانین توسعه محور کشور و حتی قوانین بودجه سال های اخیر بر تولید مازاد دارایی های دولت تاکید دارد، اما هیچ کدام از دولت های قبلی این موضوع را نداشته اند. این قانون را رعایت کرد. قدرت مردم سازوکاری برای اجرای این قانون مغفول ایجاد کرد، اما متأسفانه عده ای کوته فکر عملکرد این دولت را به اشتباه در جامعه مطرح کردند.

برای دولت، موضوع مسکن یک شعار انتخاباتی نیست، بلکه محور نیازهای کشور است
رئیسی در خصوص امکان تحقق وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در سال، تصریح کرد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال از الزامات قطعی و ضروری کشور است و بر اساس مصوبه مجلس قبل از وعده این دولت یک الزام قانونی است. موضوع مسکن برای دولت صرفاً یک شعار انتخاباتی نیست، بلکه یک موضوع محوری در خصوص نیازهای کشور است و لذا دولت تمام تلاش خود را برای رفع این نیاز کشور و تحقق این الزام قانونی خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان عدم انسجام در مواضع برخی دولتمردان تصریح کرد: موضع رسمی دولت در موضوعات مختلف به صراحت بیان می شود و اگر گاهی از سوی یکی از دولتمردان سخنی مغایر با مواضع دولت مطرح می شود، این نظر و نکته شخصی است. و نمی توان برای کل کشور تعمیم داد.

فعالیت هر پلتفرم خارجی که بخواهد با ایجاد دفتر در ایران مسئولیتی را بر عهده بگیرد محدودیتی ندارد
رایضی در پاسخ به انتقاد از انتصاب برخی افراد مخالف دولت گفت: از ابتدا رویکرد ما به انتصابات دولت نه بر اساس نگاه حزبی و جناحی بلکه بر اساس شایسته سالاری و کارآمدی بوده است و از این حیث همه مدیران هستند. موظف و متعهد به اجرای سیاست ها. و برنامه های دولت برای تحقق وعده های داده شده به مردم خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما در این مسیر از هیچکس دل خوشی نداریم.

رئیسی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر فیلترینگ، تصریح کرد: ما اعتقادی به برگزاری دادگاه برای تریبون های خارجی مانند برخی از کشورهایی که ادعای آزادی بیان دارند نداریم. این سیاست دولت است که اجازه ندهد فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور تبدیل شود و در این راستا هر بستر خارجی که بخواهد با راه اندازی دفتری در داخل کشور مسئولیت و پاسخگویی داشته باشد، منعی ندارد.

با برنامه ریزی مانع از تبدیل مسئله حجاب توسط دشمن به موضوع امنیتی می شویم
رئیس جمهور در ادامه موضوع عفاف و حجاب را از زبان یکی از دانش آموزان متذکر شد و افزود: دولت مردمی در تلاش است تا موضوع عفاف و حجاب را از منظر فرهنگی حل کند زیرا دشمن قصد دارد آن را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند. آرام آرام و قطعاً دولت با برنامه ریزی اجازه نخواهد داد خواسته های دشمنان برآورده شود.

رئیسی همچنین به موضوع سفرهای استانی دولت اشاره کرد و گفت: تورهای استانی دولت یکی از اقدامات مثبت و اصولی بر خلاف سیاست تمرکز دولتمردان و با هدف شناخت مسائل و مشکلات مردم دوردست است. گوشه و کنار کشور از نزدیک با تعیین اولویت ها با استفاده از نظر نخبگان و صاحب نظران.” و مسئولان استانی و برنامه ریزی برای رفع آنها. اساس دولت تداوم این سفرها تا رفع مشکلات استان هاست. من شخصا معتقدم اقتصاد در کار؛ گزارش‌های مکتوب را کافی نمی‌دانم و با توجه به تجربه کاری خود را در مقابل مردم برای تصمیم‌گیری و حل مشکلات می‌دانم.

ماموریت وزیر علوم ایجاد سازوکاری جدید برای ارتباط موثر و مستمر دانشگاه و دولت
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دولت مردمی تنها دولت برنامه محور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که برنامه خود را در تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی نیز قرار داده است، از انتقادات کارشناسان، دانشگاهیان و دانشگاهیان استقبال کرد. شما دانش‌آموزان، زیرا شما را سرمایه بزرگی برای کشور می‌داند و به قول شهید بهشتی، تلخی انتقاد صادقانه را بر شیرینی تایید و تمجیدهای دروغین ریاکارانه ترجیح می‌دهد.

رئیسی تاکید کرد: دولت مشکلات، ظرفیت و نیازهای کشور را می شناسد و با وجود تلاش های دشمن و تداوم جنگ ترکیبی برای توقف پیشرفت کشور، معتقد است هیچ مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد و با نزدیکی، هماهنگی، همدلی و گفت‌وگوی مشترک، آینده روشن پیش روی کشور است و مشکلات حل خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم استفاده از نظر دانشگاهیان در تصمیم گیری ها، وزیر علوم را مکلف کرد سازوکار جدیدی برای ارتباط موثر و مستمر دانشگاه و دولت ایجاد کند.

در این جلسه محسن نراگی نماینده بسیج دانشجویی، امیر محمد کلائی و عمادالدین صفایی نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویی، امیرحسین پناهی و زینب شندی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، سعید واشقانی و زهرا مظهری نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت بودند. ، محمدرضا مریمی به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی، یونس فرزین فر به نمایندگی از انتشارات دانشجویی، سید امین توکلانی به نمایندگی از اتحادیه علوم دانشجویی، محمدمهدی نوینی فرد به نمایندگی از اتحادیه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و جواد غلامی به نمایندگی از هیئت های دانشجویی در سخنرانی های خود به بررسی نظرات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید