حضور «تفریق» مانی حقیقی در جشنواره های خارجی بلامانع است


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887977

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع و اکران فیلم های سازمان سینمایی از بلامانع بودن حضور فیلم «استخراج» ساخته مانی حقیقی در جشنواره های خارجی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی و بصری، روح اله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر پخش و پخش فیلم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حرکت در محدوده قانون در چارچوب قانون است. علاقه سینماگران و یکی از عوارض جانبی احتمالی است که ممکن است به آثار آسیب برساند و یا صاحبان آثار را محروم کند، مانع از آن شود.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود از حضور فیلم ها در جشنواره های بین المللی، پس از اعلام رسمی سازمان سینمایی برای اخذ مجوزهای لازم برای هرگونه اکران در خارج از کشور، اکثریت قریب به اتفاق صاحبان آثار با رعایت قوانین و مقررات مخالف هستند. مقررات اکران فیلم در خارج از کشور را محترم می شمارند و بر این باورند که هرگونه حضور در جشنواره ها یا اکران عمومی در خارج از کشور منوط به اخذ مجوزهای لازم است که شایسته تقدیر از فیلمسازان و دست اندرکاران تهیه و تولید فیلم است.

مدیرکل دفتر نظارت بر پخش و اکران فیلم ها با اشاره به حضور فیلم سینمایی «تفریق» در جشنواره های خارجی گفت: این فیلم از این امر مستثنی نیست و در چند ماه اخیر اقدام به ثبت نام کرده است. صدور پروانه نمایش و در تعامل دو سویه با سازمان سینمایی مساعدت کامل شد.

وی ادامه داد: از نگاه این اداره کل، حضور فیلم «عصاره» در جشنواره های خارجی بلامانع است و بر اساس آیین نامه و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان آن را بدون هیچ گونه نمایشی در خارج از کشور اکران کرد. نگرانی ها.

دیدگاهتان را بنویسید