رئیسی: اغتشاشات اخیر جلوه ای از قیام دشمن است/ نظام السلطنه در بهمن 57 از این کشور اخراج شد; این جامعه اجازه نخواهد داد که نظام سلطه دوباره بر سرنوشت خود مسلط شود

رئیسی: اغتشاشات اخیر جلوه ای از قیام دشمن است/ نظام السلطنه در بهمن 57 از این کشور اخراج شد;  این جامعه اجازه نخواهد داد که نظام سلطه دوباره بر سرنوشت خود مسلط شود

رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی اغتشاشات اخیر را جلوه ای از ناآرامی های دشمن دانست و گفت: ببینیم دشمن با کسانی که فکر می کرد می خواهد آنها را نجات دهد چگونه رفتار کرده است. آنها به نام آزادی و توجه به حقوق بشر بسیاری از جوامع را سردرگم کرده اند. وی تاکید کرد: رژیم حاکم باخمن ۵۷ از این کشور اخراج شد. این جامعه اجازه نخواهد داد که نظام سلطه دوباره بر سرنوشت خود مسلط شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اغتشاشات اخیر مظهر اغتشاشات دشمن بود، تاکید کرد: این جامعه اجازه نخواهد داد که نظام سلطه دوباره بر سرنوشت خود مسلط شود.

سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابداران با استناد به آیه شریفه سوگند به قلم، بر این نکته تاکید کرد که نوشتن باید موجب هدایت انسان و اعتلای نسل شود و گفت: نوشتن باید راهنما و ارتقای دانش بشری باشد. پیشرفت فکری نسل ها و اعصار.

وی تاکید کرد: مهم برای یک عارف مفید بودن است.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت کتاب موضوع مهمی است، تالیف کتاب مهم است، نشر کتاب مهم است، کتابخوانی و کتابداری مهم است.

وی افزود: برخی فکر می کنند کتابداری فقط دانستن نام کتاب ها و طبقه بندی آنهاست. بلکه اینطور نیست، کار دانش کتابدار بسیار مهم است.

رئیس جمهور همچنین گفت: جایی که کتابداری به عنوان یک علم موفق به مدیریت کتابخانه شده، قرن ها و نسل ها کتاب باقی مانده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: به اهالی کتاب توصیه می کنم از این پس در آنچه انجام شده و باید انجام شود تجدید نظر کنند.

رئیسی یادآور شد: باید از قشر تحصیلکرده کتابداران که اکثرا بانوان کشور هستند حمایت شود.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای مهم رشد فرهنگی یک کشور توجه به کتابخانه های عمومی است، گفت: نشاط اجتماعی، طول عمر و شادی مردم در توجه به کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: امام جمعه قائم شهر که پدر دو شهید است، هزینه ازدواج فرزندان شهیدش را برای احداث کتابخانه پرداخته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کمبود کتاب در سبد خرید خانوارها به دلیل گرانی آن مشکل مهمی است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد دسترسی آسان به کتاب از طریق کتابخانه های عمومی و دیجیتال کتابخوانی است. برای جامعه ما ضروری است و برای آن باید برنامه ریزی جدی و روزانه صورت گیرد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود اغتشاشات اخیر را مظهر قیام دشمن دانست و گفت: ببینیم دشمن با کسانی که فکر می کردند می خواهد آنها را نجات دهد چگونه برخورد کرده است. آنها به نام آزادی و توجه به حقوق بشر بسیاری از جوامع را سردرگم کرده اند.

وی تاکید کرد: رژیم حاکم باخمن ۵۷ از این کشور اخراج شد. این جامعه اجازه نخواهد داد که نظام سلطه دوباره بر سرنوشت خود مسلط شود.

دیدگاهتان را بنویسید