رئیس جمهور بر جهان مسلط نخواهد شد


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898859

دبیر شورای نگهبان گفت: رئیس جمهور سخنگوی ملتی است که هرگز آبروی خود را زیر پا نمی گذارد و تسلیم سلطه در برابر جهانیان نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه 30 شهریور 1401) در جلسه این شورا که با حضور اعضای فقها و فقها برگزار شد، با بیان اینکه اربعین را پشت سر گذاشتیم، گفت: از زمان شهادت امام حسین (ع) و تعداد زیادی از ارادتمندانش. با حضور در مسیرهای پیاده روی کربلای معلی از فضای معنوی این مراسم پربرکت بهره مند شدند.

وی افزود: البته ما و جمع کثیری که به هر دلیل نتوانستیم در این محفل بزرگ مذهبی حضور پیدا کنیم غبطه خوردیم و دل های مشتاق و مشتاق خود را به این راه روشن فرستادیم.

آیت الله جنتی اجتماع میلیونی اربعین را مظهر تحقق وعده های الهی دانست و با بیان اینکه هر اتفاقی بیفتد بر عظمت این پدیده جهانی می افزاید، از مردم و مسئولان عراقی به خاطر این مهمان نوازی سخاوتمندانه و از همه دولت تشکر کرد. نهادها و جمعی از مردم کشورمان که برای حفظ آرامش، امنیت و سلامت زائران اربعین تلاش کردند، قدردانی و تشکر کردند.

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری نبی مکرم اسلام حضرت امام حسن علیه السلام و امام رضا علیه السلام، آغاز هفته دفاع مقدس و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را عزت و امنیت برشمرد. وی با بیان اینکه امروز ملت ایران مرهون تلاش آنهاست، گفت: حقیقت این است که پاسداشت مقدس نه تنها بخشی از تاریخ ایران اسلامی است، بلکه سبک زندگی مبتنی بر ایثار، گذشت، شجاعت و اخلاص است.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اگر هشت سال پاسداری مایه مباهات است به دلیل حاکمیت آن سبک زندگی در جامعه آن زمان یعنی ایران اسلامی است. هر چه جامعه ما به آن سبک زندگی نزدیک شود، امکان پیروزی و تکرار چنین افتخاراتی بیشتر می شود.

وی از رسانه ها و نهادهای فرهنگی خواست تا به تبیین و ترویج سبک زندگی جامعه ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان نسخه شفابخش مشکلات کشور بپردازند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی از دشمنی با این مردم شریف دست برنداشته اند، بلکه نوع دشمنی تغییر کرده و امروز عرصه های فرهنگ و اقتصاد عرصه جهانی استکبار علیه ایران اسلامی و مسئولان و مردم است. باید به قدرت خداوند تکیه کرد و با فداکاری و اخلاص دشمن را در این نبرد شکست داد.

دبیر شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سفر پرباری را برای وی آرزو کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای اعلام حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد، افزود: امیدواریم رئیس جمهور محترم از این فرصت برای حفظ حقوق مردم مسلمان ایران استفاده کند. او سخنگوی ملتی است که هرگز آبروی خود را زیر پا نمی گذارد و تسلیم سلطه جهانی نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید