آمریکا می خواهد در فضای مجازی بر جهان مسلط شود/ راهبردهای کشور ما راهبردهای محلی است


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904703

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش پدافند سایبری گفت: آمریکا می خواهد در فضای سایبری بر دنیا مسلط شود اما راهبردهای کشور ما راهبردهای داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح پنجشنبه در همایش پدافند سایبری گفت: آمریکا می خواهد در فضای سایبری بر جهان مسلط شود اما راهبردهای کشور ما راهبردهای محلی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز خبری از قلمرو ملی در فضای مجازی نیست و در تلاش هستیم تا خاک ملی را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه دیگر نباید بگوییم تهدید سایبری بلکه در دوره جنگ سایبری هستیم، تصریح کرد: حوادث اخیر سایبری نشان داده که این تهدیدات لحظه به لحظه در حال افزایش است و باید در این زمینه خودمان را به روز کنیم.

جلالی بیان کرد: در این جنگ سایبری هوشمندی جوانان ایرانی به کمک آمد، بنابراین 230 محصول استراتژیک در حوزه های مختلف دفاعی و امنیت سایبری توسط این شرکت ها ساخته شد.

فعال سازی کارگروه فناوری خراسان رضوی

در ادامه هاشم جنگی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار داشت: امروز حملات سایبری که برای تخریب زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم در نهادهای دولتی و غیردولتی طراحی شده اند، شکل جدیدی به خود گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین حملات سایبری در ماه های اخیر در خراسان رضوی و مراکز مهمی مانند دانشگاه علوم پزشکی، آبفای و فوای مشهد انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین حملات را کشورهایی مانند آمریکا با 45 درصد، چین با 29 درصد و آلمان با حدود 7 درصد انجام داده اند که نشان دهنده اهمیت فضای مجازی در کشور است.

ژانگی گفت: بخش عمده ای از توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تمامی سطوح دولتی و غیردولتی در فضای مجازی است. یکی از اقدامات خوبی که در 11 کارگروه در سطح استان انجام دادیم فعال سازی کارگروه استانی فناوری بود که خوشبختانه با تعامل بین سازمانی شاهد برگزاری 4 جلسه کارگروه بودیم که خروجی آن این بود. شناسایی تهدیدها و چالش ها

دیدگاهتان را بنویسید