آیت الله شهید مطهری پشتیبان نظری نظام بود/ ایشان در شئون فکری اسلامی مسلط بودند.


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836065

از دست قوی امام در پیشبرد مرزهای عملیاتی انقلاب چه می دانید؟

امروز دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری است که از وی به عنوان دست پرتوان امام در پیشبرد مرزهای عملیاتی انقلاب یاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز دوازدهم اردیبهشت مصادف با سالروز شهادت شهید آیت الله مرتضی مطهری است که روز شهادت ایشان روز معلم نامگذاری شده است. این شهید گرانقدر از شاگردان امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی بود که دست پرتوان امام را در پیشبرد و دفاع از مرزهای فکری و عملیاتی انقلاب اسلامی بر عهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری، گفت: در شهید مطهری ویژگی هایی وجود داشت که می توانست الگوی همه معلمان باشد. همه اساتید حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش باید آنها را الگو قرار دهند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مردی اهل علم، اندیشمند، دانشمند، فیلسوف و حقوقدان بود و بر امور فکری تسلط کامل داشت؛ شهید مطهری، فقیهی، فقیهی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، اخلاقی، علمی، فرهنگی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، علمی، فرهنگی و اجتماعی را به همراه داشت. این خصوصیات علمی و فکری در او وجود داشت.

شهید مطهری در امور فکری اسلامی مسلط بود/ توانمندی های فکری و علمی خود را به نیاز جامعه نزدیک کرد.

وی بیان کرد: ویژگی بسیار مهم آیت الله شهید مطهری این بود که ایشان به تولید و نشر اندیشه پرداختند و سال ها جهاد نرم افزاری به تمام معنا راه اندازی کردند. مشکل برای او فقط امواج تفکر مارکسیستی و شرقی نبود. شرقی یا غربی؛ خواه تفکر مارکسیستی یا لیبرالی در غرب غالب باشد. با همه اینها روبرو شد.

وزیر توضیح داد: شهید مطهری حضار را رهبری می کرد. او یک متخصص مسئولیت‌پذیر و وظیفه‌گرا بود و واقعاً نگران این وظیفه بود. هرگز بیکار نباشید؛ او میراث علمی پیشینیان خود را داشت، خودش پس انداز زیادی به آن اضافه کرده بود و در اختیار مخاطبانش قرار داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: شهید مطهری همه امکانات را در حوزه فکری و علمی به مرحله لازم و نیاز جامعه رساند; این بدان معناست که اولویت های جامعه معیاری از تلاش آنها بود.

مسئولیت معلمان؛ این انتقال منابع علمی به نسل آینده و حفاظت از آگاهی عمومی است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مسئولیت معلمی با بیان اینکه وظیفه معلم انتقال منابع علمی به نسل آینده و پاسداری از افکار عمومی است، گفت: معلمان باید به منابع علمی آینده اعتماد کنند. نسل باید مخاطبان خود را برای متفکر شدن و افزایش پس انداز خود انتقال دهند و آماده کنند و معلمان نیز مانند شهید مطهری باید از ذهن مخاطبان خود محافظت کنند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان از کارکنان سپاه هستند، گفت: خوشبختانه امروز در کشور ما فرصت بسیار وسیعی برای آموزش وجود دارد و امروز به برکت انقلاب اسلامی به برکت نظام جمهوری اسلامی این فرصت فراهم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه معلمان کارمند سپاه هستند، بیان کرد: اگر حرکت کلی پیشرفت کشور را با حرکت سپاه مقایسه کنیم; افسران جوان این گروه معلمانی هستند که باید خودشان این نقش را باور کنند.

آثار و شاگردان شهید مطهری نشان از عمق راهبردی اندیشه اوست

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی تداوم جهاد معلمان برای مقابله با تهاجم فکری دشمنان به جوانان یکی دیگر از وظایف معلمان است، گفت: امروز بیگانگان، دشمنان و انحرافاتی از این تهاجم وجود دارد و معلمان باید برای رسیدن به معنای واقعی تلاش کنند. زیان صفر و رشد را به حداکثر برسانید.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، اظهار داشت: آیت الله شهید مطهری از شخصیت های فراگیر است که در ابعاد مختلف تأثیرگذار است؛ این شخصیت در ابعاد مختلف از جمله شخصیت هایی است که در ابعاد مختلف تاثیرگذار است. وی در مسائل اساسی و مبانی اندیشه اسلامی که نظام اسلامی بر آن استوار است، تخصص دارد.

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم ادامه داد: شهید مطهری فردی کلان بود که تالیفات و شاگردانش گواه این مشکل بود و دروس و نیروهایی که تدریس می کردند عمق راهبردی اندیشه آیت الله مطهری را نشان می داد.

آیت الله شهید مطهری پشتیبان نظری نظام بود

رئیس هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شهید مطهری توانسته است اندیشه های ناب را با مسائل اجتماعی و فرهنگی پیوند دهد و این اقدام یکی از امتیازات قابل توجه این شخصیت بزرگ است که هر دو بودند. عملی و عملی

وی افزود: شهید مطهری قبل از نهضت با مداحان اسلام که برای تشکیل حکومت اسلامی تلاش می کردند ارتباط داشت و در دوران نهضت نماینده امام راحل بود و بعد از انقلاب نیز رئیس جمهور بود. شورای انقلاب اسلامی؛ از این رو ایشان از نظر علمی شخصیت بسیار برجسته ای بودند و نقش بسیار مهمی در انقلاب اسلامی، نهضت و نظام جمهوری اسلامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: آیت الله شهید مطهری در تربیت نیروهای انقلابی نیز فعالیت داشته و در عرصه معنویت و شخصیت عرفانی نیز از شخصیت های برجسته ای است و حمایت های معنوی ایشان در حرکت های اجتماعی و فرهنگی و تربیت موثر است. نیروهای انقلابی و پاک

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم خاطرنشان کرد: آیت الله شهید مطهری از حامیان نظری نظام بودند و امام به ایشان اعتماد زیادی داشتند. گواه این مدعای امام از ایشان و اندیشه های شهید مطهری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید