پیام روحانی در خصوص درگذشت آیت الله صافی: در تمام دیدارهایی که با ایشان داشتم، ایشان به من توصیه کردند که برای ارتباط و بهبود روابط با سایر کشورها تلاش کنم.

پیام روحانی در خصوص درگذشت آیت الله صافی: در تمام دیدارهایی که با ایشان داشتم، ایشان به من توصیه کردند که برای ارتباط و بهبود روابط با سایر کشورها تلاش کنم.

روز جدید : در تمام جلساتی که در دوران مسئولیت ایشان با ایشان داشتم و در تمامی صحبت‌ها به ما توصیه کرد که برای تعامل و بهبود روابط با سایر کشورها تلاش کنیم و بر برنامه‌ریزی و اقدام موثر برای کاهش تورم و بیکاری تاکید کرد. جان همه اخلاص و فداکاری این سلف عادل گواه واقعی برای رای دهندگان ماست که برای حفظ جایگاه روحانیت باید همواره در خدمت مردم و پناهگاه مردم باشیم و در دفاع از مصالح کشور. نترس اتهامات. آثار بزرگ علمی او نیز میراث ارزشمندی است که گنجینه ای ارزشمند برای آیندگان خواهد بود. امیدواریم سمینارها، علما و اندیشمندان راه و اخلاق این مرد بزرگ را در تلاش های علمی و اجتماعی زنده نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور سابق کشورمان در پیامی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

اگر دنیا مرده دیگر چیزی در اسلام باقی نمی ماند

رحلت عالم عالم تشیع و عالم روشن بین جهان اسلام را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری تسلیت عرض می نمایم. انقلاب، حوزه های علمیه و روحانیت. این شخصیت وارسته و بی عاطفه در طول حیات سعادتمندانه خود از تلاش و مجاهدت علمی در راه احقاق حقوق مردم بهره ای نبرد و تمام سرمایه علمی و معنوی خود را در خدمت فرهنگی و سیاسی مردم به کار گرفت. بسیاری از آثار گرانبهایی که خلق کرد در تهذیب دینی بود و قلوب نسل جوان را به مکتب نورانی خاندان نبوی جلب کرد. با همان غیرت و استواری که بر صیانت علمی از رکن اعتقادی امام اصرار می ورزید، در حفظ حقوق بشر و رسیدگی به محرومان کوشید. ایشان در تمام جلساتی که در دوران مسئولیت ایشان با ایشان داشتم و در تمامی صحبت‌ها به من توصیه می‌کردند که برای ارتباط و بهبود روابط با سایر کشورها تلاش کنم و بر برنامه‌ریزی و اقدام موثر برای کاهش تورم و بیکاری تاکید داشتند. جان همه اخلاص و فداکاری این سلف عادل گواه واقعی برای رای دهندگان ماست که برای حفظ جایگاه روحانیت باید همواره در خدمت مردم و پناهگاه مردم باشیم و در دفاع از مصالح کشور. نترس اتهامات. آثار بزرگ علمی او نیز میراث ارزشمندی است که گنجینه ای ارزشمند برای آیندگان خواهد بود. امیدواریم سمینارها، علما و اندیشمندان راه و اخلاق این مرد بزرگ را در تلاش های علمی و اجتماعی زنده نگه دارند.

و سلام در روز ولادت و روز مرگ و روز قیامت.

حسن روحانی

12 مارس 1400

دیدگاهتان را بنویسید