دیپلماسی موفق دولت با سایر کشورها آینده روشنی را برای ایران رقم خواهد زد


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811051

طهماسبی گفت: معتقدم این تماس ها و تبادلاتی که رئیس جمهور و مسئولان وزارت امور خارجه با سایر کشورها برقرار می کنند آینده روشنی را برای کشور ما رقم خواهد زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رسانه با اشاره به نکات مثبت روابط با کشورهای همسایه گفت: بسیار موثر و مفید است. زیرا ما در منطقه ای زندگی می کنیم که باید بتوانیم با همسایگان خود و کشورهای نزدیک به خود تعامل داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر از نظر مسائل منطقه ای و امنیتی در نظر بگیریم، به نفع کشور و ملت ما است که با همسایگان و کشورهای منطقه روابط حسنه داشته باشیم، گفت: یکی از الزامات ایشان برقراری ارتباط با بالاست. – این یک کار سیاسی و حکومتی است که رئیس جمهور ایران انجام می دهد.
طهماسبی ادامه داد: موضوع دیگری که ما را ملزم به برقراری روابط حسنه با کشورهای اطراف می کند که خوشبختانه در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته و در سطوح مختلف مقامات سیاسی در حال انجام است، ظرفیت اقتصادی قطر است که بازار هدف است. . . » برای کشور ما خوب تلقی می شود.
سخنگوی مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه کشورمان اشتراکات زیادی با قطر به ویژه در حوزه گاز دارد، گفت: این مسیر و تونل ارتباطی که در حال طراحی است بسیار روشن و دلگرم کننده برای آینده این کشور است. اقتصاد کشور و جذب سرمایه‌گذاری، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذارانی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در کشور ما دارند، امیدی به آینده ایجاد می‌کند. همچنین در بازار مصرف و بازار نفت و گاز با تعامل ایجاد شده می توانیم برای کشور مفید باشیم.
وی گفت: من انکار نمی کنم که روابط با سایر کشورها، به ویژه کشورهای قوی تر و قدرتمندتر، فایده ای ندارد. اگر بخواهیم در مسیر خاصی حرکت کنیم باید ارتباط خود را با کشورهای اطراف و همسایه ثابت کنیم تا پس از آن بتوانیم به کشورهای دورتر و سایر نقاط جهان برویم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی گفت: «وقتی به کشورهای دیگر و نیروها، به ویژه کشورهای اروپایی نگاه می کنیم که باز شوند، متأسفانه کاری جز باخت انجام نمی دهیم. وقتی می بینند ما در منطقه حسن همجواری با همسایگان خود روابط خوبی برقرار کرده ایم، آنها هم تشویق می شوند که قدمی به سمت ما بردارند.
طهماسبی ادامه داد: برخی از همین ابرقدرت های جهانی که امیدواریم در تلاش و تبلیغ و تلاش هستند تا کشور ما را از نظر سرمایه گذاری، اقتصادی و گردشگری ناامن کنند و آن بلاتکلیفی را در ذهن سایر دولت ها نیز جا بیندازند. اما به نظر من وقتی با کشورهای همسایه روابط خوبی داشته باشیم، این بی اعتمادی ها که تشویق می شود کم می شود و خود به خود به ذهن جهانیان می رسد که کشور ما قابلیت تعامل بین المللی، اقتصادی و امنیتی را دارد.
نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی معتقد است همانطور که امروزه برای بسیاری از کشورها ثابت شده است، روابط با کشورهای نزدیک می تواند منافع بیشتری نسبت به اروپایی و آمریکایی برای ما به همراه داشته باشد. اما با نحوه ارتباط دولت های قبلی متاسفانه در هر دو نقطه عقب هستیم، یعنی نه دولت های غربی و اروپایی توانسته اند شیرینی و شیرینی را به کام ما تزریق کنند و نه توانسته ایم با کشورهای همسایه روابط عادی و سودمندی برقرار کنیم. منافعی در کشور ما و کشورهای همسایه دارند.
وی افزود: معتقدم این تماس ها و تبادلاتی که رئیس جمهور و مقامات خارجی با کشورهای دیگر برقرار می کنند آینده روشنی را برای کشور ما رقم خواهد زد.
طهماسبی همچنین درباره نگاه دولت قبل به فوریت و ماندن در برجام برای رفع تحریم‌ها گفت: و به یک حدی اشاره کردند که اگر از آن حدود فراتر رفته بودیم و توهمات کاذبی نسبت به جام نداشتیم، بسیاری از شرایطی که دارد. اکنون در نتیجه اجرای برجام به وجود آمده و از آسیب هایی که امروز شاهد آن هستیم اجتناب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید