رتبه زیست محیطی کشور در بین سایر کشورها 18/ ضرر ایران در زمینه گرد و غبار


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905637

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: رتبه زیست محیطی کشور در بین سایر کشورهای جهان 18 است و از نظر انتشار گازهای گلخانه ای رتبه 7 را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش گل علیزاده رئیس مرکز ملی آب و هوا و تغییر اقلیم در نشست خبری روز جهانی تغییر اقلیم افزود: رتبه زیست محیطی کشور در بین سایر کشورهای دنیا رتبه هجدهم را دارد و از نظر انتشار گازهای گلخانه ای رتبه هفتم را داریم.

وی ادامه داد: متأسفانه در میان کشورهای آمریکا، چین و هند صداقتی وجود ندارد که میزان واقعی انتشار گاز خود را منتشر کنند. در زمینه تغییر اقلیم و محیط زیست مرزی وجود ندارد و مشاهده کرده‌ایم که از دهه 1980 فراوانی طوفان‌های گرد و غبار افزایش چشمگیری داشته و ایران در زمینه گرد و غبار متحمل خسارات می‌شود.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیمی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست برنامه هایی را تدوین کرده ایم و برنامه ها را ادامه می دهیم، گفت: این برنامه ها بر اساس چند سوال اساسی است. موضوع کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی در دستور کار قرار دارد.

گل علیزاده بیان کرد: تا پایان دولت سیزدهم هزار مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر اضافه می شود. کمتر از یک درصد از سهم انرژی ما متعلق به انرژی خورشیدی است، ایران جزو کشورهای رتبه اول در این انرژی است.

وی با بیان اینکه در تهران و اصفهان دومین نوع آلاینده یعنی ازن یکی از شاخص های آلودگی محسوب می شود، اظهار داشت: ازن به عنوان یکی از آلاینده های هوا شناخته می شود و انتشار مواد آلی از گیاهان نیز منجر به افزایش دما و گرد و غبار

گل علیزاده درباره آتش سوزی جنگل ها گفت: تقریبا هر ساله شاهد آتش سوزی های گسترده در کشور هستیم که علت آن از بین رفتن پوشش گیاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید