توصیه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کوم در هنگام گرد و غبار / اگر گرد و غبار شدید است در سمت راست جاده توقف کنید


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821244

رئیس پلیس راه استان با اشاره به هجوم گرد و غبار در استان کوم گفت: اگر رانندگان به دلیل گرد و غبار در جاده ها با کاهش دید مواجه شدند، حتما خودروی خود را در منتهی الیه سمت راست جاده پارک کنید تا دید بهتر شود. ادامه بده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محتر پناهی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کوم با اشاره به وضعیت آلودگی و گرد و خاک طی روزهای اخیر در کشور و استان پدرخوانده فردا وی گفت: تردد در تمامی محورهای اصلی و فرعی استان کوم عادی و روان است و مشکل ترافیکی وجود ندارد.

پناهی افزود: متاسفانه در زمان خالی بودن معابر، بی توجهی رانندگان بیشتر می شود و با سرعت بیشتری حرکت می کنند که منجر به تصادف می شود. با توجه به شرایط گرد و غبار حاکم در استان قم، احتمال عدم دید کافی در جاده‌های استان وجود دارد که رانندگان به توصیه‌های لازم گوش فرا دهند.

رئیس پلیس راه استان کوم گفت: رانندگان در هنگام تردد در جاده ها و هنگام هجوم گرد و غبار فاصله طولی از خودروی جلو را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی گفت: در برخی از سکوها جاده خاکی است و احتمال کاهش دید به دلیل پدیده گرد و غبار افزایش می یابد، از جمله محور قنات، محور دستجرد در محورهای اصلی اتوبان قم – گرمسار نزدیک به کویر و در اکثر موارد. در مواردی که این محور غبارآلود است، به همین دلیل در چند شب گذشته وضعیت جاده به دلیل گرد و غبار بود، به طوری که رانندگان قادر به دیدن نبودند و اکثر خودروها مجبور شدند در حاشیه جاده توقف کنند تا وضعیت خاکی آرام شود و دید کافی برای ایجاد وجود داشته باشد. بتواند به راه خود ادامه دهد

پناهی افزود: خوشبختانه بر اثر گرد و خاک در محورهای اصلی و فرعی استان تصادفی نداشته ایم. در سمت راست جاده پارک کنید و منتظر بمانید تا دید بهتر شود، سپس به راه خود ادامه دهید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کوم گفت: رانندگان در گرد و غبار شدید به ویژه گردباد در جاده ها تردد نکنند زیرا گرد و خاک و گردباد لحظه ای بوده و ادامه ندارد و رانندگان پس از توقفی کوتاه می توانند مسیر خود را بیشتر مشاهده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید