استفاده از لاستیک های ورزشی غیراستاندارد برای خودروها تخلف است/ 6200 تیم پلیس راهنمایی و رانندگی نظارت بر تصادفات رانندگی دارند.

ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784396

معاون اجتماعی پلیس راهور استفاده از چرخ های اسپرت که باعث افزایش عرض خودرو و خارج شدن آن از حالت استاندارد می شود را تخلف می داند و می گوید: در صورت مشاهده چنین خودروهایی پلیس با رانندگان برخورد می کند و آنها را جریمه کنید و قانون را اجرا کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ عین الله جهانی افزود: استفاده از چرخ های اسپرت که از نظر اندازه با استاندارد متفاوت بوده و از قالب خودرو خارج شده باشند برای رانندگان تخلف محسوب و اعمال قانون می شود.

وی افزود: رینگ خودرو نباید بیشتر از حد معمول و خارج از حد استاندارد باشد و خودرو از لاستیک که باعث افزایش عرض آن می شود استفاده نکند.

معاون اجتماعی راهور با تاکید بر اینکه رانندگان به بهانه زیبایی خودروها را از حالت استاندارد خارج نکنند، گفت: هر گونه تغییر در وضعیت خودرو می تواند خودرو را از ریل خارج کرده و سرنشینان آن را تصادف کند، لذا از مردم خواهشمندیم از سوار شدن به خودرو خودداری کنند. وسایل نقلیه آنها به هر نحوی از حالت استاندارد خارج می شوند.

4500 دوربین فعال در جاده های کشور وجود دارد

4c4b1a74 c9e5 4cc5 9724 4aff5ebdffc3 خبر خاکستری

رئیس پلیس راهور که پیش از این تاکید کرده بود 4 هزار و 500 دوربین تخلفات رانندگان را در جاده های کشور ثبت کرده اند، گفت: از فروردین تا پایان مهرماه امسال 8 هزار و 215 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

سردار سید کمال هادیان فر با بیان اینکه 6200 تیم در یک هزار و 491 پایگاه نظارت و رصد رانندگان و تصادفات را انجام می دهند، گفت: با وجود همه بررسی ها و تلاش های انجام شده و در حال انجام، پلیس به تنهایی نمی تواند تصادفات و حوادث را کاهش دهد اما این موضوع نیازمند همدلی و تعامل است. کلیه دستگاه ها و اعتبارات لازم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید