تهدید زیست محیطی 20 هزار نفر / تخلیه زباله در مشهد در محور میامی معضل زیست محیطی است


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837754

حجت الاسلام امجدی زاده گفت: پس از دفن زباله و دفن همه زباله ها در مشهد در حوالی جاده میامی، جمعیت 20 هزار نفری منطقه حاشیه شهر مشهد با مشکلات مختلف اجتماعی و زیست محیطی مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی امجدی زاده امام جمعه منطقه رضوی مشهد در گفتگو با صبح توس گفت:

وی افزود: در جلسات مختلف مسئولان حواشی شهر و منطقه رضوی را محل آفات در شهر اعلام کرده اند در حالی که متاسفانه مشهد به عنوان یک کلان شهر در حال تخلیه آفات و مشکلات خود در این منطقه است.


b84bae7e 8988 48e1 86e6 200e523b519a خبر خاکستری

امام جمعه محله رضوی، ریختن زباله در مشهد در محور میامی را با آسیب های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و بهداشتی بزرگ همراه است. محور میامی مشکلات جاده ای و بلاتکلیفی روانی و پیامدهایی را برای سلامتی و محیط زیست ایجاد کرده است.


مشکلات زیست محیطی و آلودگی مشهد به حاشیه

وی افزود: قطعه 72 روستای رضویه مشهد 80 هزار نفر جمعیت دارد که تقریباً تمام مشکلات زیست محیطی و آلودگی های مشهد به محل سرازیر می شود، به گونه ای که تمام زباله های مشهد در تریلرهای بزرگ در حوالی جاده میامی تخلیه و تخلیه می شود. بنابراین در روستاهای نزدیک به محل دفن زباله، مردم به سرطان مبتلا می شوند و علاوه بر آن آلودگی شهر صنعتی چرمشهر باعث آزار تنفسی مردم منطقه می شود.

حجت‌الاسلام امجدی‌زاده گفت: پروتکل‌های تصفیه پسماند در زمینه آلودگی و مدیریت پسماند باید رعایت شود اما متاسفانه به دلیل هزینه‌های بالا هیچ‌یک از این موارد رعایت نشده است. محور میامی دچار افت سطح تحصیلات و هوش شده است و کل جمعیت جاده های میامی تحت تأثیر آلودگی زباله ها قرار گرفته اند و البته همه کارکنان از این مشکلات و آسیب ها آگاه هستند.


5a135e9a 3a92 42b7 a414 747b0f4f06c2 خبر خاکستری


تدفین اموات در مشهد در حاشیه شهر

وی افزود: اموات مشهدی در محدوده جغرافیایی بخشداری رضویه دفن می شوند و قبرستان روستا نیز برای تدفین اموات در حاشیه شهر از جمله اسماعیل آباد، شهید باهنر و رجایی از مشهد پذیرای است.

جمعه رضوی خاطرنشان کرده ام: تمام فاضلاب مشهد در قطعه رضوی ریخته می شود و محل دفن زباله مشهد نیز در این منطقه است، تمامی امکانات بهداشتی و درمانی مشهد به این منطقه منتقل شده است، بنابراین در این منطقه آسیب های مشهدی وجود دارد ضمن اینکه خدمات مشهد ارائه می شود. ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد تمامی زباله های شهری را در این منطقه دفع می کند اما تاکنون هیچ کمکی برای ارائه خدمات صورت نگرفته است. ما برای حل سریع این مشکل اولویت داریم.


dba18da2 4af7 4564 98df e8a927b29814 خبر خاکستری

حجت‌الاسلام مهدی امجدی زاده گفت: در حوزه نیاز مسئولان، محرومیت‌های منطقه را دسته‌بندی کردیم و به مشکلاتی چون گازرسانی 18 روستای منطقه، کمبود آب در 9 روستا و کمبود مواجه شدیم. برق 2 روستای رضویه نزدیک مشهد و پروژه گازرسانی. او در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید