در انتقال زباله از فریدونکنار باید تمامی ملاحظات بهداشتی و زیست محیطی در نظر گرفته شود


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854660

سیدمحمود حسینی پور گفت: در انتقال زباله از فریدونکنار باید تمامی نکات بهداشتی و زیست محیطی در نظر گرفته شود چرا که این سایت حدود سی سال است که محل دفن زباله است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، صبح امروز سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران به همراه هیئتی متشکل از معاونین، روسای ستاد استانداری و 50 نفر از مدیران کل دستگاه های اجرایی جهت بررسی و رفع مستقیم مشکلات به شهرستان فریدونکنار سفر کرد. .

حسینی پور پس از دیدار با امام جمعه از مقام شامخ شهدا بویژه سردار شهید حاج حاج حسین بصیر و شهدای فریدونکنار تجلیل کرد.

7cada1f3 ebca 45c3 981e 2f9b82cba69d خبر خاکستری

استاندار مازندران به همراه سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ابراهیم نژاد گرجی فرماندار و شهردار فریدونکنار از محل دفن زباله این شهرستان به وسعت 10 هکتار بازدید کرد.

محمد مقدس شهردار فریدونکنار در تشریح وضعیت محل دفن زباله و برنامه ریزی دفن زباله گفت: فریدونکنار روزانه حدود 20 تن زباله تولید می کند و با ورود مسافران به 30 تن افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی پیش بینی شده بود تا دو سال دیگر این زباله ها برای رهاسازی و در غیر این صورت استفاده از زمین هایی که در بهترین موقعیت فریدونکنار هستند، منتقل شود.

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز با بیان اینکه بسیاری از زمین ها متعلق به این اداره کل است، گفت: مدت دو ساله ای که شهردار فریدونکنار عنوان کرد بسیار طولانی است زیرا در تلاش هستیم تا طرح ملی مسکن را بسازیم. محل.

fe1c721a 2d61 4104 977b e94c00acf98a خبر خاکستری

کوروش ابراهیم نژاد گرجی فرماندار فریدنکنار نیز در این بازدید یادآور شد: متاسفانه نفوذ این زباله ها به زمین های کشاورزی مجاور این محل و دریا سرازیر می شود که بسیار خطرناک است.

وی افزود: سوزاندن زباله و جمع آوری افراد از ملیت های مختلف از چالش های محل دفن زباله است.

سیدمحمود حسینی پور پس از شنیدن توضیحات مسئولان مختلف اولین مصوبه را در بازدید از فریدونکنار صادر کرد و اظهار داشت: شهرداری فریدونکنار باید ظرف یک سال نسبت به انتقال این زباله ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: در انتقال زباله باید تمامی نکات بهداشتی و زیست محیطی در نظر گرفته شود زیرا این مکان حدود 30 سال است که محل دفن زباله فریدونکنار بوده و احتمال وجود ویروس ها و آلاینده های مختلف وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید