مطالبه ملاحظات زیست محیطی برای هر گونه فعالیت در تالاب میانکاله


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814626

رئیس جمهور در بازدید از تالاب بین المللی میانکاله اعلام کرد؛

سید ابراهیم رئیسی گفت: هرگونه فعالیت در تالاب میانکاله باید به دلایل زیست محیطی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در بازدید از تالاب بین المللی میانکاله اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی منطقه میانکاله و اطفای حریق یکی از بزرگترین برنامه ها و مشکلات زیستی در این منطقه است. ارائه شود.

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست تا به دلایل زیست محیطی تمامی فعالیت ها در این پناهگاه و تالاب انجام شود.

وی توسعه طبیعت گردی را راهکاری موثر برای حفظ طبیعت و توسعه گردشگری می داند و می گوید; بوم گردی بدون ایجاد امکانات و با حفظ اکوسیستم میانکاله و مشارکت انسانی می تواند به حفظ و توسعه گردشگری منطقه کمک کند.

علی سلازگه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز گفت: احیای میانکاله با دستور رئیس جمهور در دستور کار اصلی دولت قرار گرفت.

وی ساماندهی میانکاله و عدم اطفای حریق را بزرگترین برنامه ها و مشکلات بیولوژیکی در این منطقه دانست و گفت: اعطای حق آبه در تالاب امکان وجود حیوانات در خطر انقراض را تضمین می کند.

قرار است رئیس جمهور در این سفر با نمایندگان تشکل های محیط زیست مازندران دیدار کند.

تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران دارای 40 هزار هکتار آب است که از روستای میانکاله بهشهر تا آشوراده در استان گلستان امتداد دارد. این منطقه به دلیل برخورداری از آب مناسب با منابع غذایی و آبی غنی، سالانه پذیرای بیش از 30 تا 40 گونه پرنده مهاجر زمستان گذر و بیش از 100 گونه از پرندگان محلی آبزی و ساحلی است.

این تالاب با ذخایر حیات وحش حدود 28000 هکتار و انواع گیاهانی مانند سازیل و انار که تغذیه برخی از پرندگان است، توانسته بیش از 500 گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت ​​پرندگان لقب گیرد و به همین دلیل تنوع زیستی به آن تبدیل شده است. یکی از ذخایر زیست کره جهان توسط سازمان های جهانی محیط زیست.

رئیس جمهور هفته گذشته در سفر به گلستان از تالاب میانکاله در منطقه مرزی استان بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید