905 میلیون لیتر شیرابه در دره کرج فاجعه زیست محیطی است/ تولید روزانه 10 تن زباله بیمارستانی عفونی در استان البرز


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910549

چپردار گفت: یکی از چالش ها و مشکلات استان البرز مدیریت پسماندهای عفونی و مشکل مرکز حلقه دره است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد چپردار رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: روزانه 10 تن زباله عفونی و بیمارستانی در البرز تولید می شود.

چپردار مدیریت پسماندهای عفونی را یکی از چالش ها و مشکلات استان البرز می داند و می افزاید: چالش تولید زباله در یک منطقه با میزان شهرنشینی مرتبط خواهد بود.

وی بیان کرد: وقتی 4 درصد جمعیت در یک درصد از مساحت جغرافیایی کشور زندگی می کنند، تولید زباله به معضلی مهم تبدیل می شود که نباید از آن غافل شد.

چپردار با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته 2 دهم هکتار از اراضی کرج برای انباشت و تخلیه زباله استفاده شده است، گفت: در این مدت 905 میلیون لیتر شیرابه تولید شده است.

وی به تولید 724 میلیون مترمکعب گازهای گلخانه ای در رینگ دره کرج اشاره کرد و گفت: باید در حوزه مدیریت نوین جمع آوری زباله و زباله سوز اقدامات ویژه ای انجام شود.

چپردار افزود: در سال های اخیر میزان شیرابه جمع آوری شده از زباله های مرکز رینگ دره 400 متر مکعب است که به دلیل تجمع مستقیم زباله به دست می آید.

وی به انباشت 300 هزار مترمکعب شیرابه اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران ما شیرابه انباشته شده را معدوم کردند و تا پایان سال شیرابه ای در دره باقی نمی ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید