محل دفن زباله ۷ هکتاری برای مدیریت شیرابه فاضلاب در مهتر چای زنجان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد از پسماندها کمپوست تهیه شود، افزود: چند موضوع تا پایان امسال و سال آینده در دست شهرداری است که یکی از آنها مدیریت پسماند است تا بخشی از زباله های تولید شده به کمپوست تبدیل شود. .

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه طرح مذکور در دست مطالعه است، گفت: با جذب سرمایه گذار در این امر، پسماندهای شهر مدیریت می شود، اما با توجه به اینکه تا چند هفته گذشته طرح مدیریت پسماند اکتشافی انجام می شود. شهرداری نمی تواند اقداماتی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بازیافت زباله در شهر زنجان انجام نمی شود، گفت: قبل از شیوع کرونا در سطح شهر جعبه هایی برای جمع آوری زباله های خشک مانند پلاستیک، کاغذ، شیشه وجود داشت که پس از این بیماری جمع آوری شد.

نظری با بیان اینکه طی روزهای آینده از فراخوان انتخاب پیمانکار جمع آوری زباله های خشک داده می شود، اظهار داشت: جمع آوری زباله در مناطق 1 و 4 به صورت کامل مکانیزه و مناطق 2 و 3 نیمه مکانیزه است.

وی با بیان اینکه طرح دفن زباله زنجان امسال تهیه شده و هفته آینده به سراغ انتخاب مشاور می رود، گفت: این محل دفن زباله در زمینی به مساحت 7 هکتار برای جمع آوری و دفع شیرابه زباله در مهتر چای خواهد بود. و از ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: 300 تا 400 تن زباله در شهرستان زنجان تولید و وارد مهتر چای می شود اما اخیرا زباله های شرکت راشکسپین از این میزان کسر شد.

دیدگاهتان را بنویسید