واگذاری یک میلیون و 200 هزار مترمربع زمین رها شده زنجان / مدت 4 ماهه در اختیار مجتمع راشکسپین برای احداث محل دفن زباله


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837831

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: یک میلیون و 200 هزار متر مربع زمین متروکه در زنجان وجود دارد که بخشی از آن بیش از 30 سال است که رها شده و باید تامین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; منصور مرادلو امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با ارزیابی تلاش ها و فعالیت های فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان گفت: مدتی بود که فعالیت های فرهنگی به دلیل بیماری عروق کرونر قلب کاهش یافت، یک مراسم مذهبی. در ماه مبارک رمضان در زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به عملکرد خوب شهرداری در تجلیل از کارگران و مراسمی که به مناسبت هفته کارگر و کارگر با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در حسینیه اعظم برگزار شد، گفت: خاطرنشان کرد: حدود 2000 کارگر شهرداری در این مراسم چشمگیر حضور داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آمار قابل توجه زمین های متروکه به عنوان یکی از معضلات شهر و مورد اعتراض شهروندان در زنجان گفت: زنجان یک میلیون و 200 هزار مترمربع زمین متروکه دارد. برخی از آنها بیش از 30 سال است که رها شده اند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه زمین های متروکه به محل آسیب های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی عمرانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: 375 هزار متر مربع زمین آموزشی، 225 هزار متر مربع مسکونی و ویژه مسکونی، 166 هزار مترمربع فضای سبز. مساحت و 85 هزار متر مربع. هزار متر مربع زمین تجاری و خدماتی که یکی از معضلات شهر است و منظر شهر را مختل می کند که باید مشخص شود.

مرادلو با بیان اینکه این مشکل موضوع مهمی است و به این مهم ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: برخی از این میادین بیش از 30 سال است که رها شده و دستگاه های نظارتی نیاز به نظارت دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به ضعف سیستم روشنایی در مناطق شهری گفت: عذرخواهی از کمبود برق در سال گذشته به دلیل کارگران معدن باعث شد تا یک به یک سیستم روشنایی معابر خاموش شود. امروز با مشکل روشنایی معابر اصلی مواجه هستیم.»

وی افزود: شهروندان از روشنایی معابر سطح شهر ناراضی هستند و باید این مشکل برطرف شود که یا شهرداری باید ورود کند و یا وظیفه شرکت توزیع برق است.

مرادلو با ارزیابی تلاش شهرداری زنجان برای آسفالت بازار آهنگری گفت: بحث تردد و ورود و خروج خودروها در این بازار بسیار حائز اهمیت است که شهرداری باید بررسی کند و امیدواریم عملیات سنگفرش در بازار بالا انجام شود. میراث باید در این زمینه شهرداری باشد و همچنین از محل برای مرمت شهری اعتباری برای این امر اختصاص دهد.

وی با اشاره به آسفالت معابر شهرستان در اسفند 1400 و فروردین 1401 خاطرنشان کرد: قرارداد آسفالت به میزان 39 میلیارد تن تصویب شد و بخشی از آسفالت آن انجام شد، اما به دلیل وضعیت نامناسب آسفالت و آخرین وضعیت آسفالت شهر. سال . قرارداد ضعیف، پیش بینی می شود در این زمینه انجام شود و از همه مناطق تقاضا داریم کار کنند.


* میراث فرهنگی در عرصه فعالیت حضور فعالی ندارد

مهدی طالب، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه دو دسته از اراضی متروکه را دنبال می کنیم، گفت: در حال پیگیری هستیم.

وی گفت: در خصوص زمین های اداری طبق قانون باید ظرف 18 ماه تعیین تکلیف می کردند که کاهش یافت و شورا و شهرداری به دنبال تملک به موقع آن هستند در غیر این صورت بهره برداری می شود.

وی گفت: متاسفانه میراث فرهنگی در حوزه کاری خود حضور فعالی ندارد و شهرداری به جای میراث فرهنگی فعالیت می کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ضوابط معضل در گذشته مشکل ساز بوده است، افزود: به عنوان مثال; ساختمان های بسیار بلندی در اطراف مسجد اسحاق میرزا ساخته شده است و امروز پس از گذشت چند سال و تنها چند خانه قدیمی باقی مانده است، میراث فرهنگی ساخت و ساز بلندمرتبه در این منطقه را ممنوع کرده است.

وی بیان کرد: انتظار می رود شهرداری زنجان طی جلسات مشترک با میراث فرهنگی آنها را جذب کار کند.

طالب گفت: تملکات هر ساله به سلیقه انجام می شود و امسال شورای شهرداری شهرداری ها را موظف کرده است که در اولویت کسب مشکلات ترافیکی باشند و در واقع تملک های شهرداری ساماندهی شده است.


* 50 50 درصد تخفیف برای احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع شرقی مصلای جمعه زنجان.

به گزارش موج رسا; یکی از تصمیمات جلسه امروز شورای شهرداری زنجان، تصویب احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع شرقی مصلای جمعه زنجان بود.

مجید ناصحی مقدم رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: موسسه خیریه خاتم الانبیاء(ص) درخواست احداث پارکینگ طبقاتی در این منطقه را داشته که شهرداری درخواست 10 پارکینگ کرده است. % از کل مساحت مجوز.

وی گفت: با توجه به عام المنفعه بودن پروژه و قابل استفاده بودن در تمام ایام هفته و بهره برداری رایگان در روز جمعه، نظر اعضای شورای شهر این بود که تخفیف 50 درصدی از جمله آن را داشته باشند. . کلمه 5 درصد ارزش ریالی کل مساحت دریافتی شهرداری زنجان.


* 4 تاخیر 4 ماهه شرکت راشا کاسپین ایرانیان در تولید زباله دفن زباله

از دیگر مصوبات جلسه امروز، تعویق فعالیت مجتمع کاغذسازی ایرانیان راشا کاسپین برای انتقال زباله از این واحد بود.

حجت الاسلام اسحاق اسماعیلی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مقرر شد مجتمع راشا کاسپین سایتی برای دفن زباله خود ایجاد و از انتقال زباله به مهتر چای جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مهلتی 3 ماهه برای این کار در نظر گرفته شده بود که فروردین ماه امسال به پایان رسید، افزود: مجدداً مهلت 4 ماهه درخواست کرده اند که آخرین بار تا پایان مردادماه امسال داده می شود. سال، اما پس از آن موضوع منقضی می شود.


* شا راشا کاسپین تعرفه دفع زباله را نمی پذیرد

ابوالقاسم احمدی معاون اداری مالی و اقتصادی شهرداری زنجان گفت: مجتمع راشا کاسپین زنجان روزانه 100 تن زباله تولید می کند و این در حالی است که میزان زباله تولیدی در کل شهر زنجان 350 تن است.

وی با بیان اینکه دغدغه معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند این است که با این روند مخزن زباله زنجان زودتر از موعد مورد انتظار پر شود، گفت: این واحد تولیدی معمولا تعرفه نوروزی را قبول نمی کند به طوری که 900 میلیون تومان ماه باید تومان بدهند.

احمدی گفت: ما با دو مشکل مواجه هستیم. زباله ها را بردار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید