هزینه اجاره مسکن در زنجان با تهران برابر می شود/ جوانان پس از ازدواج برای یافتن محل زندگی در هوا رها می شوند.


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896363

استاندار زنجان گفت: در سال 1400 قیمت اجاره مسکن سر به فلک می کشد، قابل مقایسه با تهران است اما هیچکس چیزی نمی گوید اما باید برای مردم کار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه زیرساخت استان زنجان گفت: در سال 1400 اجاره بهای مسکن سر به فلک می کشد، می توانند با تهران رقابت کنند، هیچکس چیزی نمی گوید ما موظفیم برای مردم کار کنیم. سیستم های راستی آزمایی نیز باید پاسخگوی مردم باشند و تنها بر وجود یا عدم وجود چیزی در قانون بودجه تمرکز نکنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال های اخیر نتوانسته ایم نیاز مسکن زنجان را تامین کنیم، گفت: مرز زنجان سال هاست از نظر گسترش فضای شهری جابه جا نشده است که در یک نمونه علم است. و پارک فناوری چندین سال است که منتظر طرح است، اما هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی شود. این در حالی است که در بسیاری از استان های دیگر، حتی استان های فقیر، شرایط پیشرفت بسیار بهتر از زنجان است.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از ماموران اداره بازرسی کل کشور که اظهار داشت: در 10 سال گذشته هیچ مساحتی به زنجان اضافه نشده است چرا باید ظرف یک سال دو زمین 160 و 120 هکتاری به زنجان اضافه شود. “، و این نیاز به نظر متخصص دارد.”

افشارچی گفت: ما باید کار را انجام دهیم، نمی توانیم کار را 10 سال به تعویق بیندازیم تا کار کارشناسی را انجام دهیم، اگر زمینی به شهر الحاق می شود به این دلیل است که نیاز مسکن تامین می شود، زیرا جوانان ما در حال ازدواج هستند. اما بله اقامتگاه را ایجاد کنید. آنها در هوا می مانند.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین منابع نیاز به تولید داریم و نمی توانیم دست خود را ببندیم، خاطرنشان کرد: قانون اجازه تولید و پیوستن به منطقه را داد.

افشارچی با اشاره به اینکه در بحث بهره وری باید از همه قوا استفاده کنیم، تصریح کرد: شاید به قوانین حداقلی نگاه کنیم اما باید نگاه حداکثری داشته باشیم و مشکلات را حل کنیم.

استاندار زنجان در خصوص موضوعات مطرح شده از سوی مدیران شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت آب منطقه ای گفت: نگرانی درست است اما باید برنامه ریزی کرد، ایشان نظر دیگری داشتند چرا که اگر بخواهیم مانند گذشته حرکت کنیم. گذشته، ما با مشکل مواجه خواهیم شد.”

وی با بیان اینکه معیار ارزیابی ما عملکرد قابل قبول ما خواهد بود، ابراز داشت: هرگز نباید به این سمت برویم که با آمار و ارقام سعی کنیم برای استان امتیاز بگیریم، آمار به گذشته نگاه نمی کند به آینده نگاه می کند، پس چه ما انجام داده ایم مهم است و اقدامات انجام نشده در گذشته مهم نیست. با این حال، لازم است تا با ناراحتی ها کنار بیایید تا غوغا کنید.

افشارچی در خصوص پیاده روی اربعین اذعان داشت: از مردم می خواهیم به سمت مرزها حرکت نکنند، بلکه در روزهای آخر اتفاقاتی افتاده و باید گشایش هایی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در مرز تمرچین حساسیت چندانی وجود ندارد و 13 هزار نفر از این مرز وارد عراق شده اند.

افشارچی با اشاره به اینکه متأسفانه تعدادی از زائران در روزهای اخیر دچار گرمازدگی شده و تعدادی نیز جان خود را از دست داده اند، گفت: برنامه ریزی سفر باید با نظر ستاد اربعین انجام شود و فعلاً کسی به سمت مرزهای عراق حرکت نکند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید