پیر شدن جوانان روستایی گلستان در راه تامین مسکن/ طرح مسکن جوانان به نام جوانان ثروتمند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما; در چهار سال آینده دولت در نظر دارد 5400 مسکن بسازد که 94000 مسکن مربوط به استان گلستان است و دولت در تلاش است تا مشکلات مسکن به ویژه برای جوانان را کاهش دهد.

از این سهمیه قرار است 28 هزار مسکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در چهار سال آینده ساخته شود.

بنیاد مسکن مجری طرح مسکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها است و بنیاد مسکن وظیفه شناسایی زمین و تامین منابع و کارهای عمرانی را بر عهده دارد.


فاصله میان مسئولان بخشداری گلستان برای تحقق وعده های دولت در حوزه مسکن

ساخت این تعداد خانه در حالی است که در سال اول دولت فقط برای ساخت و ساز مسکن برنامه ریزی شده بود و در عرصه عمل مسئولان تا رسیدن به این تعداد مسکن در گلستان فاصله زیادی دارند.

مسئولان استانی برای جبران این عقب ماندگی، برنامه دو ساله ای را برای مسکن در استان در نظر گرفته اند و از این رو به گفته مسئولان بنیاد مسکن، 11 هزار مسکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر ساخته می شود. در هر دوره

علاوه بر 930 روستای بالای 20 خانوار در بخش گلستان، 25 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند و این واحدهای مسکونی در این شهرها در حال ساخت هستند.

به همت بنیاد مسکن سامانه ثبت نام داوطلبان طرح ملی مسکن به منظور کاهش بوروکراسی اداری ساخت مسکن روستایی در استان تدوین شده است.


8cb43cb2 c615 4675 9218 fbfb3b743d5a خبر خاکستری

به گفته سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان، 17 هزار گلستانی در سامانه ثبت نام شده اند و از تیرماه در قالب طرح مسکن جوانان، بازسازی زیرساخت های تخریب شده روستایی و انعقاد 27 تفاهم نامه مسکن در سال 13 دولت تدبیر و امید است. باز کن.

بر اساس برنامه ریزی مسئولان استانی امسال ساخت 7000 واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد و در بازگشت 2 ساله 11000 واحد مسکونی ساخته و شهرسازی کاهش می یابد.

بنیاد مسکن در قالب طرح های مختلف از جمله تولید مسکن روستایی، مسکن فقرا و مسکن جوانان موضوع مسکن را در دستور کار قرار داده است.


حق پرداخت مشارکت تحت طرح پاشنه آشیل برای مسکن جوانان

یکی از مشکلات استان گلستان پاشنه آشیل مسکن جوانان روستایی است. موضوع پرداخت حق بیمه به این واحدهای مسکونی است یعنی در حالی که گفته می شود درآمد سرانه روستاییان دهستان گلستان 50 درصد میانگین کشوری است و بسیاری از جوانان روستا توان پرداخت این میزان تسهیلات را ندارند. .

از سوی دیگر طبق اعلام بنیاد مسکن، تسهیلات 200 میلیون تنی است که تنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی مسکن جوانان روستایی را شامل می شود و برای جبران مابقی، ظرفیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، رسالت و سپه مورد استفاده قرار گرفت و افزایش کمک‌ها به این تسهیلات باعث می‌شود که جوانان روستایی در روستاها همیشه به بانک‌ها بدهکار باشند و مشکلات خانوادگی را در درازمدت حل کنند.

اما گفته می شود که تاکنون طرح ملی مسکن در شهرهای زیر 20 هزار خانوار و روستاهای زیر 20 هزار خانوار لغو نشده است و تنها چند نفر طرح خود را تغییر داده و از مالکی به سمت تولید انبوه رفته اند و هر نامزد می تواند این طرح را دریافت کند. جدیدترین کارت های کاربردی خود. فرآیند آزمایش را بررسی کنید.

مسئولان بنیاد مسکن استان گلستان به این تفاوت اذعان داشتند، اما گفتند این تسهیلات 20 ساله با 5 درصد شارژ، حامی ترین جوانان روستایی دولت است. بهره پرداخت کنید.

از سوی دیگر تامین برخی نیازها مانند زمین و تهیه طرح مسکن توسط بنیاد مسکن به صورت رایگان و به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان منفعت انجام می شود.


چالش های مسئولان در ساخت واحدهای مسکونی روستایی

مقامات استانی به آنها دستور دادند که برای زمینی که می توانند ظرف دو ماه برای مسکن واگذار کنند، درخواست دهند. در این زمینه نیز مشکلاتی وجود دارد. به عنوان مثال بخشی از اراضی واگذار شده ملی است که در سال های اخیر توسط شورا به روستاییان فروخته شده است، درگیری هایی به وجود می آید یا بخشی از اراضی مرتع در اختیار روستاییان است که باعث شکایت کشاورزان می شود.

از سوی دیگر برخی از روستاها و شهرها اعلام کرده اند که مساحت مناسبی برای واگذاری زمین برای اسکان جوانان ندارند و به گفته کارکنان بنیاد مسکن برای تهیه این زمین از روش های مختلفی استفاده می شود که خرید آن با استفاده از ظرفیت خیریه و خیریه و … باصطلاح


461a9ef9 d06e 463c bda3 3e9a4402d466 خبر خاکستری

اما مسلم است که برای ساخت 11 هزار مسکن در دو سال اول 700 هکتار زمین مورد نیاز است، به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان که باید 10 درصد باقی مانده زمین را خریداری کند.

این سؤالات نشان می دهد که فروش 28 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در گلستان مانع بزرگ درآمد دهقانان است.

از سوی دیگر افزایش قیمت مسکن باعث کاهش تعداد واحدهای مسکونی برای جوانان می شود و این امر قطعاً به مؤلفه آینده زایمان نیز آسیب می رساند.

پیشنهاد شده است که دولت ها ابتکارات جدیدی را برای رسیدگی به مشکل مسکن جوانان انجام دهند که مشکلات دسترسی جوانان به مسکن را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید